Hindre ændring af internedindstillinger
Fra : ..::jmj::..

Dato : 23-09-04 22:11

Davs
Vi har et lan med en del brugere, og ønsker at de ikke skal kunne ændre i
internetindstillingerne, specielt proxy.
Hvordan gør vi det nemmest?
Alle arbejdsstationer er XP Pro, domaincontroller er Windows Server 2000.
Brugerne kan have forskellige rettigheder lokalt på arbejdsstationerne, men
tilhører alle den samme brugergruppe på controlleren.
Undskyld (i øvrigt) hvis det er uhørt at poste i 2 grupper samtidig , er
lidt i tvivl om hvor det er mest relevant (det behøver man så til gengæld
ikke at kommentere ret voldsomt).

PFT
Jørgen

Fra : Jens

Dato : 24-09-04 07:38

"..::jmj::.." <kalif1@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> tilhører alle den samme brugergruppe på controlleren.

Har du så ikke en GPO til den slags justeringer ?

Mvh Jens

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 24-09-04 13:09

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse

> men
>

> Har du så ikke en GPO til den slags justeringer ?
>
> Mvh Jens

Den skal jeg nok lige have forklaret
Jørgen

Fra : Jens

Dato : 24-09-04 17:29

> Den skal jeg nok lige have forklaret

Jeg læser det som du har en w2k domænecontroller, og brugerne logger på et
domæne ?
Isåfald kan du angive enhver indstilling i "GruppePOlitikken" som brugerne
hører under.

Mvh Jens

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 25-09-04 14:39

> "..::JMJ::.." <kalif1@privat.dk> skrev i en meddelelse

SNIP
> [...]
> domæne ?
> Isåfald kan du angive enhver indstilling i "GruppePOlitikken" som brugerne

Du har læst rigtigt, det var blot mig der sov i timen. Jeg oprettede en OU
til formålet og knyttede efterfølgende en GPO hertil og det virkede
(selvfølgelig) efter hensigten.

Tak, Jørgen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 24-09-04 13:58

On Thu, 23 Sep 2004 23:11:09 +0200, "..::jmj::.." <kalif1@privat.dk>
wrote:

>Davs
>Vi har et lan med en del brugere, og ønsker at de ikke skal kunne ændre i
>internetindstillingerne, specielt proxy.
>Hvordan gør vi det nemmest?

Det kan ordnes med programmet Fresh UI, som kan hentes her (freeware):

http://www.freshdevices.com/

Der er muligvis nemmere måder - men det afhænger af, hvordan jeres
netværk er opsat og administreres.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen