Problem med SMTP
Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-09-04 19:53

Jeg har igennem længere tid ikke kunnet sende fra min pop3 konto hos
udbyderen.
Port 110 og 25 er åbnet i NAT firewallen og i Software firewallen således at
alt trafik fra disse to porte løber direkte igennem.

Min Outlook Express klient siger :
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på
serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i
længere tid. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP,
Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10053, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Hotmail og pop3 kører fint...men SMTP kører ikke :(

Min NAT Router / Firewall er opsat som følger:

Private IP
Private Port Type Public Port
1. 192.168.2. TCP UDP
2. 192.168.2. TCP UDP

Trigger Port Trigger Type Public Port Public Type Enabled

4. TCP UDP TCP UDP

Zonealarm er opsat til at tillade al trafik begge veje TCP og UDP på port 25
og 110.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-09-04 20:22

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> alt trafik fra disse to porte løber direkte igennem.

Du skal ikke åbne for indgående porte for at sende mails, hvad mener du med
at du har åbnet portene i din "NAT firewall"?
Hvis du har sat nat-regler op for smtp hvordan er de så sat op?
Muligvis har du routet trafikken et forkert sted hen, men som sagt der
behøves ikke nat-regler for at sende ud fra dit netværk.

> [...]
SMTP,
> Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10053, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Check din forbindelse til smtp-serveren ved at gå i en komando-prompt og
skriv:
"telnet smtp.mail.dk" uden "", hvilket resultat giver det?

> Min NAT Router / Firewall er opsat som følger:
>
> Private IP
> Private Port Type Public Port
> 1. 192.168.2. TCP UDP
> 2. 192.168.2. TCP UDP

Ikke forstået, så vidt jeg kan se er der ikke angivet porte hverken for
destination eller source.
Hvorfor har du lavet reglerne, hvad er hensigten og hvilken opgave forsøger
du at løse?
Hvilken router er det?

> Trigger Port Trigger Type Public Port Public Type Enabled
>
> 4. TCP UDP TCP UDP

Igen, er det forholdsvisk uforståeligt hvad du skriver, hvad er det du
forsøger at løse med den pågældende "regel"?

> Zonealarm er opsat til at tillade al trafik begge veje TCP og UDP på port
25
> og 110.

Disable Zonealarm, som minimum i forbindelse med fejlsøgning.

/Brian

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-09-04 23:18

Brian R. Jensen wrote:
> Check din forbindelse til smtp-serveren ved at gå i en komando-prompt
> og skriv:
> "telnet smtp.mail.dk" uden "", hvilket resultat giver det?

Det skal nok lige rettes til: "telnet smtp.mail.dk 25"

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 24-09-04 06:15

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> Det skal nok lige rettes til: "telnet smtp.mail.dk 25"

Selvfølgelig :)

/Brian

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-09-04 08:36

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> Det skal nok lige rettes til: "telnet smtp.mail.dk 25"
>
> --
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

telnet smtp.mail.dk 25 giver flg. resultat:
220 pfepa.post.tele.dk ESMTP
og så sker der ellers NADA derefter.....

Jeg kontakter webspeed hotline mandag og får dem til at fixe det :) deres
server deres problem :)

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-09-04 10:15

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote:

>telnet smtp.mail.dk 25 giver flg. resultat:
>220 pfepa.post.tele.dk ESMTP
>og så sker der ellers NADA derefter.....

Det der sker derefter, er at den venter på at du giver den en
kommando.

Du har tydeligvis fin forbindelse til smtp-serveren.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 25-09-04 11:39

> telnet smtp.mail.dk 25 giver flg. resultat:
> 220 pfepa.post.tele.dk ESMTP
> og så sker der ellers NADA derefter.....

Det er det resultat du får når din forbindelse til smtp-serveren er ok.
Den venter på næste indput fra dig.

> Jeg kontakter webspeed hotline mandag og får dem til at fixe det :) deres
> server deres problem :)

Hvordan er det deres problem, du får jo fint forbindelse?
Deres server svarer som den skal, det er et lokalt problem hos dig.

Det kunne tyde på at din mailklient ikke har adgang ud via port 25/tcp.

Har du prøvet at disable Zonealarm som jeg foreslog i mit forrige indlæg?
Hvis vi skal fejlsøge videre har jeg brug for at du svare på de spørgsmål
jeg stillede i mit forrige indlæg?

/Brian