Novell 3.11 og og printserver og printer v~
Fra : Svend Poulsen

Dato : 23-09-04 15:54

Netværk med:
win98
Novell 3.11
Canon Bubble Jet i865
hp JetDirect EX/3+ 500X Ethernet

går død når der printes tekst/grafik ud med mere end 4mb filer.
Printeren kan sagtens køre under novell når det ikke er på netværk.
Vil blive glad for input.

Hilsen Svend

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-09-04 17:12

Svend Poulsen wrote:

> [...]
>
> går død når der printes tekst/grafik ud med mere end 4mb filer.
> Printeren kan sagtens køre under novell når det ikke er på netværk.

Hvilken version af pserver bruger du?

Hvor meget ram har den der JetDirect, det er vel ikke det der
driller?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Svend Poulsen

Dato : 24-09-04 13:19

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken version af pserver bruger du?

Det vides ikke.

> Hvor meget ram har den der JetDirect, det er vel ikke det der
> driller?

Den har 2mb

Fra : Erik Klausen

Dato : 25-09-04 10:37

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail.com> wrote in news:4152e39d$0
$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
>
> går død når der printes tekst/grafik ud med mere end 4mb filer.
> Printeren kan sagtens køre under novell når det ikke er på netværk.

Jeg forstår på dit indlæg at printeren fungerer hvis du kobler den direkte
til serveren?

I så fald samler mistanken sig om "Buffer Full"-benet på stikket i
printserveren. Hvis dette signal ikke modtages af elektronikken inde i
printserveren går printjobbet i koks. Kan du prøve printserveren med en
anden printer, helst en med meget lidt buffer indbygget?

mvh.
Erik Klausen