DLINK 614+ trådløs og TearDrop
Fra : Peder Pedersen

Dato : 22-09-04 20:55

Hej gruppe,

Jeg har et problem med min Trådløse Router i kombination med en Cisco
VPN forbindelse og Microsoft Outlook.

Jeg har en bærbar Windows2000 maskine fra mit arbejde jeg benytter til
opkobling mod firmaet via en Cisco VPN Client. Mit hjemmenetværk
benytter en DLink DI-614+ router (Trådløst accespoint og router med 4
netværksstik). D.v.s. herhjemme har jeg mulighed for opkobling til
nettet via enten den trådløse forbindelse eller PDS kabel. Når jeg
kobler den bærbare på det faste netværk kører alt perfekt.

Problemet opstår når jeg benytter det trådløse indstikskort til den
bærbare. Jeg kan fint komme på internet og starte min VPN klient op. Der
etableres forbindelse til firmaet og tingene kører fint. Når jeg så
starter Outlook op og checker mail i firmaet (hvor der er en exchange
server) får jeg udmærket en opdateret liste over indkomne mails i min
indbakke. Når jeg så forsøger at åbne en vilkårlig mail (stor som lille)
hænger Outlook og kommer med en fejl om manglende forbindelse til
Exchange serveren. Samtidig logger rooteren en fejl med beskeden:

Sep/20/2004 08:12:02
TearDrop Attack Detect src:192.168.0.101:10000 dst:80.xxx.xxx.254:10000
Packet Dropped
Sep/20/2004 08:04:15

Ip 192.168.0.101 er tildelt det trådløse netkort i min bærbare PC og
routeren detecter altså et TearDrop Attack fra min bærbare mod en IP
adresse udenfor mit net.

Den bærbare er virusscannet og checket - efter et diskcrash er W2K endda
reinstalleret og jeg tror altså ikke på der er virus på dyret.

Fejlen opstår altså kun når jeg bruger det trådløse netkort og MS
Outllok og jeg har en opfattelse af at det er routerens "Teardrop Attack
Deteckt" der skaber problemerne.
Har forsøgt at stille på MTU - uden forbedringer - uden dog at være helt
klar over hvat MTU settings gør :)

Hjææææælp.

Hilsen Peder