D-link router genstarter
Fra : Adam

Dato : 19-09-04 20:33

Hej Gruppe

Jeg har nogle problemer med min D-link DI-774 router, den bliver ved med
at genstarte... tror jeg ihvert fald. Mine computere bliver ihvert fald
smidt af, både lokalt og til internettet. Min XP maskine siger "netkabel
ikke tilsluttet" eller sådan noget!

Nogle der kender til ligende problemer og hvad man kan gøre?

Jeg kan lige sige at det lige nu sker det et par gang i timen, og den
har gjort det de sidste par dage! den har ellers virket fint hele
sommeren, havde de samme problemer før sommerferien, dengang sad vi
nogle stykker og lavede opgave, dvs. at der var mange på på samme tid og
og nu har jeg også sat en ekstra computer på, der er nu 4.

Har en ide om at det kan ha' noget at gøre med mængten af trafik men er
slet ikke sikker!

Hjælp...

Hilsen Adam

Fra : Adam

Dato : 20-09-04 12:46

Adam wrote:
> [...]
> og nu har jeg også sat en ekstra computer på, der er nu 4.
>
> Har en ide om at det kan ha' noget at gøre med mængten af trafik men er

Hej igen

Jeg har lige snakket med en d-link tekniker, og vi kom frem til at det
var på grund af en ny computer jeg har sat på netværket!

Men kan det virkelig være rigtigt at en computer kan få en computer til
at stå og genstarte...?

Fra : Adam

Dato : 20-09-04 12:52

Adam wrote:

> Men kan det virkelig være rigtigt at en computer kan få en computer til
> at stå og genstarte...?

kan få en router til at stå og genstarte skulle der stå!

kan i den sammenhæng sige at det er en helt ny windows 2000 install, det
eneste der er installeret et en ftp server.

Fra : Adam

Dato : 20-09-04 15:40

Adam wrote:

> kan få en router til at stå og genstarte skulle der stå!
>
> kan i den sammenhæng sige at det er en helt ny windows 2000 install, det
> eneste der er installeret et en ftp server.

Har nu taget den nye computer af netværket, og router kører som den
skal. Så det er jo egentlig godt nok, men ville da gerne ha den anden
tilbage på så jeg prøvede at skifte netkort. Lige meget hjalp det, så
snart den kom på igen gik der 15 - 30 min. før routeren genstartede
igen.

nogle der har en ide om hvad der kan være galt?

Fra : Harald

Dato : 20-09-04 17:09

"Adam" <superSPAMstarly@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på igen gik der 15 - 30 min. før routeren genstartede igen.
>
> nogle der har en ide om hvad der kan være galt?

Har du prøvet at sætte den nye computer på og så tage en af de gamle af, for
at finde ud af om det lige er den nye computer der er problemet eller om det
er antallet af computere?

/HK

Fra : Adam

Dato : 20-09-04 18:47

nej det har jeg faktisk ikke, det prøver jeg!

Fra : Adam

Dato : 21-09-04 15:50

Harald wrote:

> [...]
> at finde ud af om det lige er den nye computer der er problemet eller om det

Så er det også prøvet... virkede desværre ikke!

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-09-04 20:36

"Adam" <superSPAMstarly@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> på igen gik der 15 - 30 min. før routeren genstartede igen.
>
> nogle der har en ide om hvad der kan være galt?
Jeg vil sætte alle mine penge på at din computer som skaber problemet, har
virus. I mange tilfælde jeg har set, har det været problemet.

/MD

Fra : Adam

Dato : 21-09-04 20:56

Morten Davidsen wrote:

> Jeg vil sætte alle mine penge på at din computer som skaber problemet, har
> virus. I mange tilfælde jeg har set, har det været problemet.

Hej Morten

Tak for svaret, men er næsten 100% sikker på det ikke er virus. Jeg har
trend micro officescan fuldt opdateret kørende, for at være helt sikker
har jeg nu sat den til scanne hele maskiner, venter med spænding...

Jeg tror jeg har fundet fejlen, havde peerguardian og emule kørende på
den, efter jeg har fjernet dem, for snart 5 timer siden har jeg ikke
oplevet nogle problemer... Så jeg satser meget på det var der fejlen var.

Er alligevel meget forundret over at et program kan få min router til at
opfører sig sådan. Er det bare D-link der er "svag" eller sker det også
for andre?

Hilsen Adam