Netværk falder ud
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-09-04 16:32

Hejsa

Jeg har to Win XP maskiner, som er på samme netværk som en
linux-server. Serveren fungerer som en filserver, hvor vi bl.a.
streamer musik fra.

Til tider kommer der huller i musikken, og det ligner et mønster a la
hvert 15 minut eller hvert 25. minut. Jeg har haft svært ved at gøre
noget ved problemet, da jeg ikke har anet, hvor jeg skulle starte.

Nu har jeg så lige smidt en ny disk i serveren og lagt den gamle i et
usb-alu-kabinet. Jeg har så været igang med at overføre samtlige filer
fra usb-disken via usb 2.0 til serveren, men har igen været ude for,
at der har været 'huller' i forbindelsen, hvor filoverførslen derefter
er stoppet.

Jeg kom så til at tænke på, at serveren står ovenpå en skabsfryser, og
at serveren får strøm fra samme stikdåse, som skabsfryseren.

Er det mon realistisk at tro, at skabsfryseren en gang i mellem
snupper en del extra af strømmen, så serveren kommer i en smule
underskud, og at det går ud over f.eks. usb-disken?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-09-04 17:38

Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> wrote:

>Er det mon realistisk at tro, at skabsfryseren en gang i mellem
>snupper en del extra af strømmen, så serveren kommer i en smule
>underskud, og at det går ud over f.eks. usb-disken?

Nej, hvis det var strømforsyningsproblemer ville serveren gå ned med et
brag....

Der må være et problem i serveren - gennemgå logfilerne med en lup. Der
må være et-eller-andet her, der kan gi' dig et hint om hva' der går
galt....

<mlr>

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-09-04 18:48

[...]

>Der må være et problem i serveren - gennemgå logfilerne med en lup. Der
>må være et-eller-andet her, der kan gi' dig et hint om hva' der går
>galt....

havde jeg også overvejet.. er bare ikke den vilde server-gut, så jeg
er lidt usikker mht. hvad jeg skal kigge efter..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Esben Tærsker

Dato : 19-09-04 21:13

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> snupper en del extra af strømmen, så serveren kommer i en smule
> underskud, og at det går ud over f.eks. usb-disken?

Du tror ikke snarere det er den gamle disk der er udstabil, og går ned
efter 15-25 minutter. Problemet er jo så at sige "fulgt med" fra
serveren og over i alu-usb-kabinettet...
Er der noget problemer hvis du streamer musik fra den nye disk i serveren?

/Esben

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-09-04 21:25

[...]

> [...]
>serveren og over i alu-usb-kabinettet...
>Er der noget problemer hvis du streamer musik fra den nye disk i serveren?

jeg har endnu ikke fået hele den nye server op og køre, og har derfor
ikke streamet fra den.. ehm.. men den 'gamle' disk var en 3 mdr.
gammel 60gb disk, så det er ikke slidtage, den lider af..

men holder lige øje med, om der er problemer, når den nye spiller
max..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : P og T

Dato : 19-09-04 22:33

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvert 15 minut eller hvert 25. minut. Jeg har haft svært ved at gøre
> noget ved problemet, da jeg ikke har anet, hvor jeg skulle starte.

Hmmm.... Min gør det også
Jeg kører SME 6.0.1-01 men det skete også på 6.0 fra Mitel.
Hvad streamer du til?

Per

Fra : P og T

Dato : 01-10-04 08:25

> Hmmm.... Min gør det også
> Jeg kører SME 6.0.1-01 men det skete også på 6.0 fra Mitel.
> Hvad streamer du til?
>
> Per

Jeg har lagt mærke til at det ikke kun er nætværket der er "huller" i, det
er også andre igang værende processer der stopper samtidig....
Nogen ideer?

Per

Fra : Knud

Dato : 20-09-04 06:56

Bo Kamp Dudek wrote:

> Jeg kom så til at tænke på, at serveren står ovenpå en skabsfryser, og
> at serveren får strøm fra samme stikdåse, som skabsfryseren.

Jeg ville ikke sætte en pc med harddisk i oven på en fryser/køleskab, de
ryster/vibrerer hvilket disken ikke er vild med.

Knud