VPN hardware løsning på privat adsl
Fra : Jacob Carstensen

Dato : 18-09-04 19:32

Jeg sidder på en privat adsl linie fra cybercity som jeg gerne vil kunne
køre VPN forbindelse til en server jeg har stående. Jeg har forhørt mig hos
deres support og de kræver en router med PPPoATM understøttet.
En hardware løsning jeg har kigget på er 3Com® OfficeConnect® VPN Firewall
(http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=prodspec&sku=3CR870-95&pa
thtype=purchase), så vidt jeg kan se har den ikke PPPoATM. Som det er nu har
jeg en Zyxel prestige 650R. Det er til en SBS 2003.

MVH Jacob

Fra : :-\) Jens

Dato : 20-09-04 22:20

"Jacob Carstensen" <mail@jacee.net> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> jeg en Zyxel prestige 650R. Det er til en SBS 2003.

Hvorfor konfigurerer du ikke Routing og Remote Access på din SBS 2003
server og så forwarder alt PPTP trafik i routeren til din server ?
Så er du fri for at købe nyt udstyr.
I din Prestige 650R forwarder du IP protokol 47 (GRE) og IP protokol TCP
port 1723 til din SBS server.
Så har du en fin VPN løsning....

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 22:36

> [...]
har
> jeg en Zyxel prestige 650R. Det er til en SBS 2003.

Til klientsiden kan du bruge en Linksys BEFSX41.
Den understøtter ikke PPPoATM men Zyxel 650R understøtter IPsec passthrough.

På serversiden skal du bare huske at definere "leftid" som BEFSX41's WAN IP
(f.eks. 192.168.1.2)
(udover at du sætter "left" til din offentlige IP)

Jeg har har sat sådan en løsning op og det fungerer fint.
( Bruger Freeswan IPSec på en Linux server )

Rune