TDC ADSL og Routere
Fra : Kenneth

Dato : 18-09-04 14:11

Hejsa

Nu mens jeg går og venter på at min router ankommer er jeg lige ved at sætte
mig noget mere ind i tingene.
Jeg er stødt på et sted hvor der står at jeg skal sørge for at have følgende
oplysninger inden jeg sætter min router op:

PPPoE User Name
PPPoE Password
PPPoE Service Name

PPTP User Name
PPTP Password
PPTP Server Address

Der står selvfølgelig også at det ikke er alle udbydere som kræver at man
indtaster disse informationer, men hvor dælen kan jeg finde ud af om jeg
skal bruge disse informationer uden at ringe til TDC?

Mvh.

Kenneth

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-09-04 14:20

On Sat, 18 Sep 2004 15:10:53 +0200, "Kenneth"
<kennethdenmark@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> Der står selvfølgelig også at det ikke er alle udbydere som kræver at man
> indtaster disse informationer, men hvor dælen kan jeg finde ud af om jeg
> skal bruge disse informationer uden at ringe til TDC?

TDC bruger i dag normalt DHCP, ikke hverken PPPoE eller PPTP. Men
i øvrigt får man det selvfølgelig at vide sammen med oprettelsen
af linien.

-A

Fra : Niels Bachmann

Dato : 18-09-04 14:23

"Kenneth" <kennethdenmark@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> Der står selvfølgelig også at det ikke er alle udbydere som kræver at man
> indtaster disse informationer, men hvor dælen kan jeg finde ud af om jeg
> skal bruge disse informationer uden at ringe til TDC?

Med udgangspunkt i en alm. bredbåndsforbindelse fra TDC. (du skriver ikke
hvilken type bredbånd det er)
Der skal du ikke bruge brugernavn/pass. Ipadresse bliver tildelt vha. DHCP,
så du skal ikke gøre meget.

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Kenneth

Dato : 19-09-04 21:20