router
Fra : Morten Jacobsen

Dato : 18-09-04 10:14

ved ikke om denne gruppe er passende men..

det drejer sig om routeropsætning netgear WGR614
hvor jeg skal åbne for en port til et peer to peer program. Sker dette inde
i port forwarding hvor start og slutport angives samt ip'en angives.

morten (noob)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-04 10:35

Morten Jacobsen wrote:
> ved ikke om denne gruppe er passende men..

Jo - routere er helt klart denne gruppe

> det drejer sig om routeropsætning netgear WGR614
> hvor jeg skal åbne for en port til et peer to peer program. Sker
> dette inde i port forwarding hvor start og slutport angives samt
> ip'en angives.

Ja - start IP og slut IP - og interne IP på den maskine, som skal bruge
servicen.

Og samme princip, hvis du skal sætte FTP eller anden server op.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 18-09-04 10:48

> Ja - start IP og slut IP - og interne IP på den maskine, som skal bruge
> servicen.
>
> Og samme princip, hvis du skal sætte FTP eller anden server op.....
>
> Jan

okay men der er både tcp og udp port.. skal de begge oprettes de har jo
forskellige porte/numre??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-04 12:07

Morten Jacobsen wrote:
> okay men der er både tcp og udp port.. skal de begge oprettes de har
> jo forskellige porte/numre??

Det kan jeg så ikke lige huske fra min "forhenværende" netgear router - jeg
har nu en Unex-router - og der opretter man tcp- og udp- port-forwards hver
for sig - men jeg kan desværre ikke huske det med Netgear.....