Dele mapper mellem XP Pro og XP Home
Fra : Nederbasse

Dato : 17-09-04 22:46

Hej Gruppe

Vi har lige fået en lille ny i familien, en Toshiba bærbar med Xp Home.
Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg deler en mappe mellem den
stationære med XP Pro og den bærbare.
Jeg kan se den bærbare på netværket på den stationære men ikke se den delte
mappe og jeg kan ikke se den stationære fra den bærbare.
Firewall er slået fra på begge maskiner og netværket består af en router med
en hub med 3 pc'er på
Hvad gør jeg ?
Kan man slippe for guider på XP Home ?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 07:05

jeg har gjort det at vi har samme navn "MSHOME" og så bare hjøre klikke på
drev og så dele disken og på begge maskiner, det er det eneste jeg har gjort

Fra : Nederbasse

Dato : 18-09-04 10:09

"Futte" <fnugi(snabelA)dotdk> skrev i en meddelelse
> jeg har gjort det at vi har samme navn "MSHOME" og så bare hjøre klikke på
> drev og så dele disken og på begge maskiner, det er det eneste jeg har
> [...]
Vi har også samme workgroup men forskellig computernavn
Jeg ønsker ikke at deke HELE disken bare en enkelt maooe

Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-04 10:30

Nederbasse wrote:
> Vi har også samme workgroup men forskellig computernavn
> Jeg ønsker ikke at deke HELE disken bare en enkelt maooe

Lyder OK - hvad med brugernavn ?

Opret brugernavnet fra den anden computer som brugeravn på den første
computer.

XP kan ikke lukke brugere ind med et brugernavn, som den ikke kender.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-04 14:15

Jan Vestergaard wrote:
> XP kan ikke lukke brugere ind med et brugernavn, som den ikke kender.
> Jan

PS - det er så ikke helt rigtigt - man kan også klare det vha gæstekontoen -
men det nemmeste er oprette begge brugernavne på begge computere - eller
bruge samme brugernavn på begge computere.......

Fra : Nederbasse

Dato : 18-09-04 14:56

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Det er samme brugernavn/password på begge maskiner
På den stationære er brugeren USER på på den bærbare er brugeren ADMIN

Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-04 16:41

Nederbasse wrote:
> Det er samme brugernavn/password på begge maskiner

Hmmm - mystisk - prøv at åbne gæste-kontoen - det er før set har haft en
virkning - du kan altid lukke den igen senere.......

> På den stationære er brugeren USER på på den bærbare er brugeren ADMIN

Ja - det burde vel være lige meget ?

Har du prøvet at sætte dem til ADMIN begge steder ?

Så har jeg ikke flere bud ;-(

Jan

Fra : jamen

Dato : 18-09-04 18:03

Nederbasse wrote:

> Det er samme brugernavn/password på begge maskiner
> På den stationære er brugeren USER på på den bærbare er brugeren ADMIN
>
> Lars

XP home kan kun køre med enkel fildeling.

Ved enkel fildeling vil alle brugere over netværk blive tvunget gæst.
Dvs uanset hvilket brugernavn du forsøger med, vil du på den bærbare
blive logget ind som gæst.

Fra : Nederbasse

Dato : 18-09-04 18:34

> [...]
>
> Ved enkel fildeling vil alle brugere over netværk blive tvunget gæst. Dvs
> uanset hvilket brugernavn du forsøger med, vil du på den bærbare blive

Jeg er kommet så langt at jeg kan se den stationære fra den bærbare ved at
skrive \\ip på stationær\sharenavn\ men ikke omvendt.
Jeg regnede med at man kunne dele en mappe så den kunne ses når begge
maskiner var tændt og som kune åbnes som en alm. mappe.
Når min søns pc med win 98 er tændt kan jeg hans drev som alm. mapper på den
stationære.

Lars

Fra : B.S.

Dato : 18-09-04 21:35

Hvad med:

net use z: \\xxx\c$ yyy /user:xxx\administrator /persistent:no

Hvor xxx er PC navn og yyy er admin password - så kan du midlertidig se
hele c drev (indtil næste genstart)