internet browsere ??
Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-10-04 15:37

Hey NG

Jeg sidder og hjælper en venninde med at komme på internettet
via webspeed, hidtil har hun haft alm. tdc. på modem.

Jeg ville gerne opgradere hendes browsere- det drejer sig om både
explore og Netscape eller Mozilla, men hvilken versions nr. er nyeste
som kører på OS9.2.2 ???

Hun kører med meget gamle versioner, som trænger til fornyelse, så jeg
ville gerne vide hvor højt jeg kan gå med opdateringer, nogen bud ??

Mange hilsner fra Karen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 28-10-04 19:30

Karen Seiersen wrote:
> [...]
>
> Hun kører med meget gamle versioner, som trænger til fornyelse, så jeg
> ville gerne vide hvor højt jeg kan gå med opdateringer, nogen bud ??

Hej Karen se på denne side, helt nede i bunden:
http://www.mozilla.org/download.html

"Looking for software for Mac OS 9?

Due to the lack of developer interest, build machines, compilers and
testing resources, the last Mozilla.org Mac OS 9 build is Mozilla 1.2.1.
Click here to download this version. Volunteers occasionally provide new
updates that may be of interest to users, such as the Mozilla 1.3.1
build by Harunaga Hirotoshi, and a variation on this build by WaMCom
that includes some Mozilla 1.4 code and extensions."

Henrik Lindskou

Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-10-04 21:24

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Hej Karen se på denne side, helt nede i bunden:
> http://www.mozilla.org/download.html

Tak Henrik

Nogen bud på de andre størelser ???

Mange hilsner Karen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 28-10-04 22:04

Karen Seiersen wrote:

> Tak Henrik
>
> Nogen bud på de andre størelser ???
>
> Mange hilsner Karen

Mozilla og Netscape er det samme nu

Internet Explorer 5.1.7 for Mac OS 8.1 to 9.x

Internet Explorer 5.1.7 for Mac OS 8.1 to 9.x resolves security
vulnerabilities in previous versions of Internet Explorer 5.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=295f0285-13b4-4d7f-a9c0-9366f2366e31&displaylang=en

Henrik Lindskou

Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-10-04 22:33

> [...]

> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=295f0285-
13b4-4d7f-a9c0-9366f2366e31&displaylang=en

Tusinde tak Hanrik, jeg vil straks se på det, så min venninde er godt
kørende.
Mærkeligt som man "glemmer" når man selv er på OS.X

Mange hilsner Karen

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 29-10-04 16:07

Karen Seiersen wrote:

> [...]
> kørende.
> Mærkeligt som man "glemmer" når man selv er på OS.X

Hvis hun bruger en gammel powermac G3 maskine så kan hun jo bare opgradere
til OSX i stedet for, og være mere up-to date med software.
Jeg har en gammel PowerMac G3 bgeige 300 mhz, den kører bare kanon godt
efter jeg har installeret OSX 10.2.8 på den, bedre end med det gamle
classic system. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort for maskinen

Fortsat god dag
MVH Niels

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-10-04 18:18

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> efter jeg har installeret OSX 10.2.8 på den, bedre end med det gamle
> classic system. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort for maskinen

Desværre Niels - det er ikke muligt på den iMac hun ejer, der er kun 96
Ram på og jeg ved Ram er dyrt til den første iMac, penge som hun ikk e
har Men tak for oplysningen !

Menge hilsner Karen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-10-04 21:07

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> [...]

[...]

> Desværre Niels - det er ikke muligt på den iMac hun ejer, der er kun 96
> Ram på og jeg ved Ram er dyrt til den første iMac, penge som hun ikk e
> har Men tak for oplysningen !

Office Line er til at tale med ang prisen på RAM til ældre modeller. Jeg
købte en ekstra stang 64MB til en PM7200/90 i foråret for 373,75. Der
stod 1299,- på emballagen.

Og Mac OS 9 er skam stadig OK til internet. Der er overhovedet ingen
grund til at købe en pee cee i den anledning! IE 5.1.6 virker her hos
mig ved 99% af siderne. Virker desværre ikke med Danske Netbank og
Politikens abonnementside. Til gengæld kan man besøge CoolWebSearch uden
at få sin startside kapret.

Er der noget man absolut skal *se* på de sidste 1% og er man pensionist,
kunne man jo gå ned i sit folkebibliotek.

Mac OS 9.x bruger meget mere RAM til selve styresystemet end f.eks 8.6.
Så det kunne også være en løsning at nedgradere. IE 5.1.7 kører fint på
min G3/233 under Mac OS 8.6.

Man skal under alle omstændigheder sørge for at give IE5 adgang til
masser af RAM i Finder. 45MB er ikke for lidt.

--

Cheers

Axel

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 29-10-04 16:07

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-04 23:35

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Hun kører med meget gamle versioner, som trænger til fornyelse, så jeg
> ville gerne vide hvor højt jeg kan gå med opdateringer, nogen bud ??

MSIE 5.1.x
Mozilla 1.2x

Derudover er java stort set ubrugeligt, og flash understøttelsen er ej
heller videre imponerende. KOrt sagt er OS9 og internettet er ikke
længere helt kompatible.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-10-04 10:23

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> Derudover er java stort set ubrugeligt, og flash understøttelsen er ej
> heller videre imponerende. KOrt sagt er OS9 og internettet er ikke

Tak Morten Desværre er jeg godt klar over at OS9 og internet ikke er
godt mere, men det vil være for dyrt ud fra hendes behov at få mere ram
eller anden Mac lige nu, men jeg er klar over det er tidsbegrænset må
overtale hende til at "puge" sammen til noget bedre.

Mange hilsner Karen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-10-04 10:38

vk@besked.com (Karen Seiersen) writes:

> [...]
> eller anden Mac lige nu, men jeg er klar over det er tidsbegrænset må
> overtale hende til at "puge" sammen til noget bedre.

Det lyder ellers som en der kunne have glæde af at kontakte Erik.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-10-04 18:18

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Det lyder ellers som en der kunne have glæde af at kontakte Erik.

Det kan du have ret i, men som enlig pensionist er der ikke meget at gi
af, som skrevet i tidl. indlæg må hun nok til at lægge noget i
sparegrisen

Mange hilsner Karen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-10-04 12:10

> [...]

> eller anden Mac lige nu, men jeg er klar over det er tidsbegrænset må
> overtale hende til at "puge" sammen til noget bedre.

Hun kan jo evt. punge tidligere ud ved at købe en PC, nye komplette
PC'ere fås for 2000kr. De er helt sikre kompatible med internettet.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 29-10-04 18:18

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Hun kan jo evt. punge tidligere ud ved at købe en PC, nye komplette
> PC'ere fås for 2000kr. De er helt sikre kompatible med internettet.

Det kan du have så ret ret i, men hun ønsker ikke at konvertere hun er
tryk ved Mac, og har det i forvejen svært med den.

Hun er langsom til indlæring på grund af en slem epilepsi gennem mange
år og er 62 år, og hun er enlig pensionist med meget få midler efter et
liv med opfostring af 4 børn som enlig enke.

Hun har ikke brugt sin iMac så meget men vil uendelig gerne mere ind i
det, især efter hun er kommet på webspeed, derfor må jeg få det til at
virke så godt som jeg nu kan efter OS9, indtil sparepengene (har ingen
lige nu) svarer til indkøbet af en anden brugt Mac.

Mange hilsner fra Karen

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 03-12-04 19:38

Hejsa

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Det kan du have så ret ret i, men hun ønsker ikke at konvertere hun er
> tryk ved Mac, og har det i forvejen svært med den.

Det vil heller ikke være venligt at udstyre hende med en PC med deraf
følgende bekendtskab med virus og andet malware, som hun så skal til at
slåsses med.

Bare en bette kommentar herfra

/Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Karen Seiersen

Dato : 03-12-04 23:04

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>

> Det vil heller ikke være venligt at udstyre hende med en PC med deraf
> følgende bekendtskab med virus og andet malware, som hun så skal til at

Det kan du have så inderligt ret i, hun er min bedste ven

Hun er i forvejen ikke engang tryg ved mac.... -hun ved ikke hvad en
systemmappe o.s.v. er, kun dokumenter
og lidt tekstbehandling.

Mange hilsner Karen

Jeg prøver at få lært hende det, men hun husker dårligt p.g.a. epilepsi
gennem mange år.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-11-04 16:15

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Hun kører med meget gamle versioner, som trænger til fornyelse, så jeg
> ville gerne vide hvor højt jeg kan gå med opdateringer, nogen bud ??

Hvis problemet ikke er løst, så prøv denne:

http://darrel.knutson.com/mac/www/browsers.html

--
A: Because it changes the order you read a conversation
Q: Why is top-posting so annoying?

Fra : Karen Seiersen

Dato : 25-11-04 19:24

> Hvis problemet ikke er løst, så prøv denne:
>
> http://darrel.knutson.com/mac/www/browsers.html

Hej Axel

Tak for linket, jeg vil gemme det til anden lejlighed, idet problemet er
løst og nu fungerer det godt

Mange hilsner Karen