Stylus CX6600 på OSX
Fra : Lars Nielsen

Dato : 26-10-04 18:34

Hej Mac freaks

Jeg har lige købt en Epson Stylus CX6600 multifunktions printer. Det
er meningen at jeg skal have den tilsluttet min G4mac. I flg. folkene
fra Zitech og Epsons hjemmeside skal den kunne være kompatibel og køre
på Mac OSX. Men det kan ikke lade sig gøre at installere det medflg.
software og i folderen som fulgte med står der at softwaren ikke
understøtter UNIX file system og at man derfor skal installere den på
en hardisk eller en partition som ikke bruger UFS. Der står også at
produktet ikke understøtter Mac OsX Classic. Skal det forstås som OSX
med en visuel udgave af mac 9.1??

Det virker mærkeligt på mig at alle siger at den er kompatible med OSX
når den ikke kan køre på UFS. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at
aflevere den tilbage hvis ikke der er en anden løsning. Hvis jeg deler
min hardisk i partitioner mister jeg alle data og det gider jeg ærlig
talt ikke, bare for at installere en printer som jeg mener burde kunne
køre på OSX når de reklamerer med det. Jeg kunne godt installere mac
9.1, men det vil sikkert heller ikke hjælpe når der står at produktet
ikke understøtter Mac OsX Classic. Hvis der er nogen som har nogle
gode forslag er de meget velkomne.

MVH Lars Nielsen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-10-04 20:07

On Tue, 26 Oct 2004 10:33:52 -0700, Lars Nielsen wrote:

> [...]
> understøtter UNIX file system og at man derfor skal installere den på
> en hardisk eller en partition som ikke bruger UFS.

Du bruger sansynligvis også HFS+ på din HD.

> Der står også at
> produktet ikke understøtter Mac OsX Classic. Skal det forstås som OSX
> med en visuel udgave af mac 9.1??

Det er ikke udelukkende visuelt, man starter en fuld OS 9 op under OS X.
--
MVH
osv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-04 23:42

Lars Nielsen <lars@nielsen2u.dk> wrote:
> [...]
> understøtter UNIX file system og at man derfor skal installere den på
> en hardisk eller en partition som ikke bruger UFS.

Forhåbenlig er din OS disk formateret i HFS+ frem for UFS, hvilket
betyder at du ikke har et problem.

> Der står også at
> produktet ikke understøtter Mac OsX Classic. Skal det forstås som OSX
> med en visuel udgave af mac 9.1??

Det skal forstås således at du ikke kan tilgå printeren og dens
funktioner fra programmer der afvikles under Classic. Dvs at den duer
under almindelige OSX applikationer.

Er der nogen grund til at du iokke bare har installere skidtet før du
bekymrer dig om at det ikke virker?

> Det virker mærkeligt på mig at alle siger at den er kompatible med OSX
> når den ikke kan køre på UFS.

OSX bør afvikles fra HFS+, men kan osse afvikles fra UFS. Det er en
del af arven fra NeXT. I dag hvor HFS+ kan såvel journaliseres og
med en casesensitiv option er der ikke grund til at boote fra UFS for
almindelige dødelige. I og med du stiller de spørgsmøl du stiller
antager jeg at du er en almindelige dødelig.