snydt!
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-04 18:08

men ok, nu kan alle euro modstanderne jo overveje hvorfor vi ikke har en
iTMS når alle andre har ;)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-10-04 18:19

> men ok, nu kan alle euro modstanderne jo overveje hvorfor vi ikke har en
> iTMS når alle andre har ;)

Ja, for du bruger jo euro i UK.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-04 18:24

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Ja, for du bruger jo euro i UK.

øøøh, ja det ved jeg godt... men UK er jo stor nok i sig selv ... jeg
vil godt vædde en 1000 lap på at hvis danmark og sverige havde ¤ så var
vi med i dag også ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-04 23:44

> øøøh, ja det ved jeg godt... men UK er jo stor nok i sig selv ... jeg
> vil godt vædde en 1000 lap på at hvis danmark og sverige havde ? så var
> vi med i dag også ...

mon ikke manglen på en dansk version skyldes en dansk lovgivning der
ikke er i sync med resten af europa? Jeg tvivler oprigtigt på at
probelmet skyldes af vi ikke er med i møntunionen.

Fra : Terje Rydland

Dato : 27-10-04 08:49

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> mon ikke manglen på en dansk version skyldes en dansk lovgivning der
> ikke er i sync med resten af europa? Jeg tvivler oprigtigt på at
> probelmet skyldes af vi ikke er med i møntunionen.

Irland er med i myntunionen (bruker Euro). Og U2 er fra Irland.
Men Irland har ikke iTMS (det eneste Euro-landet som ikke har iTMS?).

Terje

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-04 09:03

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Irland er med i myntunionen (bruker Euro). Og U2 er fra Irland.
> Men Irland har ikke iTMS (det eneste Euro-landet som ikke har iTMS?).

netop.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 27-10-04 16:58

"Morten Reippuert Knudsen" skrev 27.10.2004 0:44:

> mon ikke manglen på en dansk version skyldes en dansk lovgivning der
> ikke er i sync med resten af europa? Jeg tvivler oprigtigt på at
> probelmet skyldes af vi ikke er med i møntunionen.

Hvis du tænker på ophavsretslovgivningen, så er den i vidt omfang baseret på
internationale traktater (som gå ud over EU) og senest også på
EU-direktiver, som Danmark har implementeret (der mangler et, som er helt
nyt, men det har ikke betydning for iTMS.)

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-04 19:17

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@remove_this_mail.dk> wrote:

> [...]
> EU-direktiver, som Danmark har implementeret (der mangler et, som er helt
> nyt, men det har ikke betydning for iTMS.)

jeg tænker ikke på den lovgivning

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 29-10-04 18:56

"Morten Reippuert Knudsen" skrev 27.10.2004 20:17:

> jeg tænker ikke på den lovgivning

Hvilken tænker du så på ?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-10-04 19:25

> men ok, nu kan alle euro modstanderne jo overveje hvorfor vi ikke har en
> iTMS når alle andre har ;)

Den sammenhæng er svært foreneligt med Applestore.dk
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 26-10-04 21:05

In article <1gma2fz.t3zgul62rwoiN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> men ok, nu kan alle euro modstanderne jo overveje hvorfor vi ikke har en
> iTMS når alle andre har ;)

Lad os skynde os at sende et kort til Steve Jobs, hvor vi ydmygt takker
for, at vi stadig må købe hardware selvom vi har en underlødig valuta.

Apple DK er svag nok i sig selv. Der er ingen grund til at Apple lægger
forhindringer i vejen for dem.

Musikmæssigt er jeg efterhånden ret glad for kombinationen af min
Windowsbox og Bibliotekernes NetMusik.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-04 22:53

In article <christian.bech-4EC83B.22052826102004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> forhindringer i vejen for dem.
>
> Musikmæssigt er jeg efterhånden ret glad for kombinationen af min

Det er svært at sige, hvorfor vi ikke har fået ITMS endnu. De største
problemer siges jo at have været med pladeselskaberne. Men efterhånden
er de fleste vel med. Og hvorfor skulle de lige være vrangvillige, hvad
Danmark angår?
I hvert fald er en dansk ITMS lige på trapperne. ITMS er fyldt
med dansk musik. Jeg tvivler på, at Monrad & Rislund er der, for at
englænderne kan købe deres numre. Desuden er der mange sigende citater i
"Læs før du installerer iTunes", der følger med den nye iTunes 4.7:

"Hvis du vil lytte til musik, der er købt fra iTunes Music Store, i
iLife '04, skal QuickTime 6.5.2 og de nyeste iLife-softwareopdateringer
være installeret på computeren."

"Hvis du vil lytte til musikeksempler eller købe musik fra Music Store,
anbefales det, at du bruger et DSL-/kabelmodem eller et lokalnetværk
(LAN) til Internetforbindelsen."

"Hvis du har købt musik fra Music Store og har et faktureringsspørgsmål,
kan du åbne iTunes og vælge Hjælp > Music Store-kundeservice."
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 26-10-04 23:10

In article <news-294367.23523026102004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> I hvert fald er en dansk ITMS lige på trapperne. ITMS er fyldt
> med dansk musik. Jeg tvivler på, at Monrad & Rislund er der, for at
> englænderne kan købe deres numre.

Er de der? Jeg kan ikke finde dem ved en søgning. Og Jodle Birge
returnerer med "Did you mean "Jorge Jorge"" og det gjorde jeg ikke.

jeg kan selvfølgelig finde Raveonettes og lignende men jeg er ikke lige
stødt på navne, der kun er interessante for danskere. Hvis vi er tvunget
til at høre Ride More i stedet for Røde mor, hvad skal vi så med skidtet?

> Desuden er der mange sigende citater i
> "Læs før du installerer iTunes", der følger med den nye iTunes 4.7:

Det lyder jo lovende. Jeg er ikke den store musikkøber, men der er visse
ting, jeg gerne vil have indimellem. Fx ville jeg gerne have vidst hvad
aftenens U2-event gik ud på.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-04 23:37

In article <christian.bech-771FE2.00101327102004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> lige stødt på navne, der kun er interessante for danskere. Hvis vi er
> tvunget til at høre Ride More i stedet for Røde mor, hvad skal vi så

Du er ikke gift? Nej, undskyld! Den var vist under bæltestedet. Men når
selv Dronningen og Prinsen kan sidde til en pressekonference og antyde,
at de rider sammen, så kan vi andre vel også.
Der er masser af dansk musik på ITMS. Er du sikker på, at du
kigger godt nok efter? Selv Creamy og Me & My er der, og det er bestemt
ikke verdensstjerner. TV2, Gnags og Gasolin mangler, men Kim Larsen er
der. Der har været en del diskussion om det på macnyt.dk for nylig. Nu
er jeg heller ikke ekspert i musik, så jeg kender ikke så mange, og så
er det jo lidt svært at søge. Jodle Birge er desværre død, så han er
ikke så pladeaktuel. Jokeren er der derimod med albummet Alpha Han, for
nu at nævne en af de mere tjekkede.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 27-10-04 07:28

In article <news-9CB33D.00372227102004@news.tele.dk>,
> [...]

> selv Dronningen og Prinsen kan sidde til en pressekonference og antyde,
> at de rider sammen, så kan vi andre vel også.

Jeg prøvede på at finde på et passende svar, men måtte give op. Jeg er
dog chokeret over, at du foretrækker sex fremfor Røde Mor.

> [...]
> kigger godt nok efter? Selv Creamy og Me & My er der, og det er bestemt
> ikke verdensstjerner. TV2, Gnags og Gasolin mangler, men Kim Larsen er

Har du selv kigget efter? Search Music Store giver nemlig ikke noget.
Creamy Velour er der og Me & Them, men det er vist ikke helt det samme.
Kim Larsen er der ikke. Enten kan jeg ikke søge eller også er den danske
musik fjernet igen

Nope. Han er ikke i min store.

Fra : Jasper

Dato : 27-10-04 10:34

On 2004-10-27 08:28:24 +0200, Christian Bech
<christian.bech@mail.tele.dk> said:
> Nope. Han er ikke i min store.

Hvis jeg lige må blande mig: Prøv den engelske eller tyske Music Store.
Amerikanere er åbenbart ikke de store fans af Anne Dorthe, Sanne og Kim
Larsen

/Jasper

Fra : Christian Bech

Dato : 27-10-04 12:12

In article <clnq2h$ku6$1@news.cybercity.dk>,
Jasper <MIT-FORNAVN_wednesday@mac.com> wrote:

> Hvis jeg lige må blande mig: Prøv den engelske eller tyske Music Store.
> Amerikanere er åbenbart ikke de store fans af Anne Dorthe, Sanne og Kim
> Larsen

Ahh, jeg burde have gættet at Anne Dorthe (hvad med Anne Grethe?) Var
stor i Tyskland. Det er da spændende, men det beviser jo ikke andet end
at Apple har planlagt en dansk ITMS - der kan være mange grunde til at
de har fortrudt igen. Jeg tror dog næppe, at ¤ er grunden. Det kunne det
have været, hvis der var tale om en fælleseuropæisk ITMS. Det er bare
ærgerligt, hvis der går for lang tid inden den kommer til Danmark, så
Phonofile for bidt sig for godt fast.

Fra : Steen

Dato : 27-10-04 09:03

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> men ok, nu kan alle euro modstanderne jo overveje hvorfor vi ikke har en
> iTMS når alle andre har ;)

Er det fordi iTunes music shop alligevel ikke bliver tilgængelig for
danskere...og hvor læser man mere om det?

--
Steen
danmark = dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-04 15:10

> men ok, nu kan alle euro modstanderne jo overveje hvorfor vi ikke har en
> iTMS når alle andre har ;)

Måske skulle vi så lige have at vide, /hvad/ iTMS er for noget?
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-10-04 15:20

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Måske skulle vi så lige have at vide, /hvad/ iTMS er for noget?

iTunesMusicStore

-- and don't forget to boogie

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-04 15:40

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> iTunesMusicStore

OK, jeg plejer alligevel at købe mine barokoperaer på DVD.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-10-04 16:21

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> OK, jeg plejer alligevel at købe mine barokoperaer på DVD.

Betydeligt bedre lyd såfremt dit anlæg er rimeligt

-- and don't forget to boogie

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-10-04 15:56

In dk.edb.mac, Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Måske skulle vi så lige have at vide, /hvad/ iTMS er for noget?

Æh, iTunes Music Store.

Hvor har du opholdt dig henne den sidste tid?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"One's never alone with a rubber duck."

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-04 16:25

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Æh, iTunes Music Store.
>
> Hvor har du opholdt dig henne den sidste tid?

Planeten Klingon?

Ærligt talt, iTunes er noget af det sidste der interesserer mig.
--
Per Erik Rønne