Klassiske ikoner i OS X?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-04 22:29

Hej

Jeg er temmelig træt af at se på de fjollede ikoner i OS X. Er der nogen
mulighed for at bruge de klassiske ikoner fra fx. OS 9.x - Jeg har selv
lavet en samling på efterhånden nogle tusind, men de ligger alle som
'mapper' altså ikke som 'filer' lavet med det ikonprogram, jeg bruger.
Ikke for at reklamere for dem, men der ligger på www.mothsoft.dk en
pakke med nogle prøveikoner, så folk kan få en fornemmelse af, hvad jeg
mener. Jeg har satset meget på farverige ikoner. Pakken hedder KML Color
Icons 2 1.2.

Hvis jeg laver dem til 'rigtige' ikonfiler, hvilket format skal de ligge
i, og hvordan giver jeg fx. en enkelt mappe en bestemt ikon - altså så
jeg ikke skal vælge et helt sæt...

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-10-04 08:52

> [...]
> pakke med nogle prøveikoner, så folk kan få en fornemmelse af, hvad jeg
> mener. Jeg har satset meget på farverige ikoner. Pakken hedder KML Color

jeg får en "File Not Found" når jeg prøver at hene
<http://www.mothsoft.dk/download/KML_Color_Icons_1.1.sit>

> Hvis jeg laver dem til 'rigtige' ikonfiler, hvilket format skal de ligge
> i, og hvordan giver jeg fx. en enkelt mappe en bestemt ikon - altså så
> jeg ikke skal vælge et helt sæt... "

Du tildeler ikoner til mapper og dukumenter på samme måde som i Mac OS 9
via "Vis info" vinduet. Er det sætvis af ikoner du gerne vil producere
og installere kan du kigge på Candybar
<http://www.iconfactory.com/cb_home.asp>
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-10-04 21:50

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> jeg får en "File Not Found" når jeg prøver at hene
> <http://www.mothsoft.dk/download/KML_Color_Icons_1.1.sit>

Det gør jeg faktisk også, så der må være en fejl i linket til ikonerne.
- Nå, men der er snart en ny pakke færdig, og den bliver freeware eller
'donate ware', som det også hedder. Forstået på den måde, at det ikke er
mig, der vil få pengene, men jeg ber blot om, at man giver et beløb til
det lokale blindesamfund, i det land / område, hvor man downloader det,
- og det bliver ikke et krav, at man betaler.

> Du tildeler ikoner til mapper og dukumenter på samme måde som i Mac OS 9
> via "Vis info" vinduet. Er det sætvis af ikoner du gerne vil producere
> [...]

OK, det prøver jeg...