Firewireport brændt af !!!
Fra : KB

Dato : 19-10-04 18:29

Hej

Jeg er indehaver af en G4 med dual processor, hvor begge Firewireporte er
brændt af ( uforklarlig årsager ? )

Officeline på Åboulevarden anbefaler, at man skifter motherboarded hvilket
koster ca. 4000 kr.

Nu har jeg så set på appel store, at man kan købe et pci firewire kort LaCie
FireWire 800 PCI card

Vil det virke og så spare mig for en masse penge ?

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-10-04 19:33

KB - kennethbang@nospamtiscali.dk on 19/10/04 19:29 wrote:

> [...]
> FireWire 800 PCI card
>
> Vil det virke og så spare mig for en masse penge ?

Ja.
--
/peter

Fra : Lone Schmidt

Dato : 19-10-04 20:27

KB <kennethbang@nospamtiscali.dk> wrote:

> [...]
> FireWire 800 PCI card
>
> Vil det virke og så spare mig for en masse penge ?

Hej
Jeg har læst om mange brændte FW porte,
men hvad er årsagen til at de futter af?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-04 19:38

KB <kennethbang@nospamtiscali.dk> wrote:
> Hej

> Jeg er indehaver af en G4 med dual processor, hvor begge Firewireporte er
> br?ndt af ( uforklarlig ?rsager ? )

> Officeline p? ?boulevarden anbefaler, at man skifter motherboarded hvilket
> koster ca. 4000 kr.

Det er hul i hovdet! Jeg vil tro at der er tale om en dual 450 eller
500, selve maskinen er end ikke de 4K værd efter en sådan reperation.

Kontakt Apple, pres dem lidt og hør om ikke de ikke skifter bundkortet
free of charge. afbrændningen skyldes for dårlige sikringskredsløb på
gigabit modellerne.(sansynligvis forsaget af en slidt kabel)

> Nu har jeg s? set p? appel store, at man kan k?be et pci firewire kort LaCie
> FireWire 800 PCI card

> Vil det virke og s? spare mig for en masse penge ?

ja og ja - du kan gankse sikkert finde et endnu billigere kort
(omkring 250kr for et 400Mbit kort med 3 porte)

og så vil jeg da lige anføre at det er typisk officeline at anbefale
en sådan bekostelig reperation.

Fra : KB

Dato : 21-10-04 09:39

Mange tak for oplysningerne. Det ser ud til at jeg skal finde et andet sted
at handle Mac.
Det er skandaløst, at de foreslår sådan en dyr reperation når det kan løses
på den anden måde.

Mvh.
Kenneth Bang