nye iBooks
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-10-04 16:10

Har I set dem?

billigere + hurtigere - that's the way!

(Nu er min ikke længere front-end- 1.2, BT, AP, 768 MB, 60GB - men
den er dejlig

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-04 19:26

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> billigere + hurtigere - that's the way!

> (Nu er min ikke længere front-end- 1.2, BT, AP, 768 MB, 60GB - men
> den er dejlig

under 9K for en ibog med såvel Airport som blåtand, det er næsten for
godt til at være sandt

hastighedsforøgelen er anemisk men prisen er rigtig. so ein ding muß
ich auch haben.

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-10-04 19:36

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> under 9K for en ibog med såvel Airport som blåtand, det er næsten for
> godt til at være sandt

Huh?! Hvor står der at den har Bluetooth??

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Christian Bech

Dato : 19-10-04 19:56

In article <28ddd.58986$Vf.2791152@news000.worldonline.dk>,
Michael Banzon <michael@banzon.dk> wrote:

> Huh?! Hvor står der at den har Bluetooth??

Du bliver snydt af, at Morten er usædvanligt fiffig. 8500,- for iBooken
+ 450,- for Bluetooth = under 9K

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-10-04 21:33

Christian Bech wrote:

> Du bliver snydt af, at Morten er usædvanligt fiffig. 8500,- for iBooken
> + 450,- for Bluetooth = under 9K

Cool

Har du et link til "bluetooth-til-ibook"??

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-10-04 21:49

Michael Banzon <michael@banzon.dk> wrote:

> Cool
>
> Har du et link til "bluetooth-til-ibook"??

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/4h58RbCUzn
zZ2wbfh5jYErFPAUe/1.0.9.1.0.6.25.1.0.21.3.1.1.0?32,17>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Christian Bech

Dato : 19-10-04 22:12

In article <cSedd.59003$Vf.2792245@news000.worldonline.dk>,
Michael Banzon <michael@banzon.dk> wrote:

> Cool
>
> Har du et link til "bluetooth-til-ibook"??

Apple Store (dk) -> iBook -> vælg skidesprælleren pg konfigurer den med
bla. Bluetooth.

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-10-04 22:25

Christian Bech wrote:

> Apple Store (dk) -> iBook -> vælg skidesprælleren pg konfigurer den med
> bla. Bluetooth.

Tjaa...

Nu ledte jeg mere efter muligheden for at købe, _uden_ at skulle
investere i en ekstra iBook ;-P

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Christian Bech

Dato : 19-10-04 22:53

In article <XCfdd.59011$Vf.2792059@news000.worldonline.dk>,

> Tjaa...
>
> Nu ledte jeg mere efter muligheden for at købe, _uden_ at skulle
> investere i en ekstra iBook ;-P

Det aner jeg ikke om der kan lade sig gøre.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-04 23:12

Michael Banzon <michael@banzon.dk> wrote:

> Nu ledte jeg mere efter muligheden for at købe, _uden_ at skulle
> investere i en ekstra iBook ;-P

det er en nonoption. end ikke din lokale forhandler med autoriseret
værksted kan få lov til at købe blåtandmoduler til G5, ibog eller iMac.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-04 22:31

In article <73gg42-5c1.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> det er en nonoption. end ikke din lokale forhandler med autoriseret
> værksted kan få lov til at købe blåtandmoduler til G5, ibog eller iMac.

Uha, det kan vores lokale Mac-forhandler her i Esbjerg da sagtens. Han
har for et par uger siden leveret en iBook til en af vores bekendte. På
mit råd bestilte hun den med Bluetooth, men den blev leveret uden. "Det
kan man bare sætte i bagefter", havde han sagt. Jeg har godt nok ikke
spurgt ham nærmere om det. Hun valgte at beholde iBook'en. Hun havde
ventet lidt halvlænge på den, og hun har ikke noget at bruge Bluetooth
til lige nu. Desuden var den ret billig, men jeg har godt nok ikke lige
fået gennemgået regningen, for der var også en iPod med og lidt AirPort.
Men umiddelbart var regningen et par tusinde lavere, end vi havde
beregnet. Og så klager man jo ikke.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-04 03:44

> [...]
> mit råd bestilte hun den med Bluetooth, men den blev leveret uden. "Det
> kan man bare sætte i bagefter", havde han sagt. Jeg har godt nok ikke

han mener i form af en USB dims. (eller osse ved han ikke bedre)

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-10-04 22:06

In article <lbkj42-er1.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> han mener i form af en USB dims. (eller osse ved han ikke bedre)

Det tror jeg bestemt også. Måske mener han helt alvorligt, at det er
lige så godt. "Det kan da ikke være noget problem at sætte sådan en
lille dims i". Der er jo nogen, der ikke har sans for, hvornår noget er
elegant eller smart. Men jeg gider ikke blande mig. Så længe hun er glad
for sin iBook, er det jo godt. Han har været flink til at sætte trådløst
internet op for hende. Og det er et andet mærke end Apple, for AirPort
Express basen kunne ikke sende ordentligt rundt i huset. Det var noget
med jernbjælker i etageadskillelsen. Så skal jeg lige have sat en 256 MB
RAM-blok i, og så skulle den være kørende.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-04 23:11

> Huh?! Hvor står der at den har Bluetooth??

det kan den få, uden blåtand er prisen kun 8.5k incl. moms.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-10-04 20:59

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> so ein ding muß
> ich auch haben.

Aber dieses mal nicht die Festplatte austauschen

--
Mvh Martin

Fra : Sebastian

Dato : 19-10-04 22:52

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Aber dieses mal nicht die Festplatte austauschen
Har du selv skiftet den?
Var det svært?
Jeg har rodet ved nogle powerbooks før, men det var noget gammelt og
risikoen var lille. Jeg har servicemanualen til iBook G4.
Jeg synes bare at 600kr for en upgrade fra 30 til 60GB er forholdsvis
mange penge. En løs 60GB 4200 rpm disk kan jeg få for 750 kr.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-04 23:10

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Jeg synes bare at 600kr for en upgrade fra 30 til 60GB er forholdsvis
> mange penge. En løs 60GB 4200 rpm disk kan jeg få for 750 kr.

der er forskel på hvordan man splitter en ibog en og powerbook ad, jeg
vil ikke anbefale det. Vel var det ATA conroleren jeg formåede at
futte af, men selve åbningen af det pairtynde plastkabinet er ikke for
sarte sjæle.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-04 23:08

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Aber dieses mal nicht die Festplatte austauschen

klar...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-10-04 21:01

> under 9K for en ibog med såvel Airport som blåtand, det er næsten for
> godt til at være sandt
>
> hastighedsforøgelen er anemisk men prisen er rigtig. so ein ding muß
> ich auch haben.

Så så... nu skal du heller ikke også overgå mig på den bærbare!! Øv..
nu er min jo gammel og dyr! Men den er nu meget god alligevel

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-04 23:08

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Så så... nu skal du heller ikke også overgå mig på den bærbare!!

bahh... tilgængæld har du et sted at bo efter 1/12 og en anstændig
internetforbindelse.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-10-04 19:58

> bahh... tilgængæld har du et sted at bo efter 1/12 og en anstændig
> internetforbindelse.

Hvad saa... det er da sekundaere ting!

Fra : Christian Bech

Dato : 20-10-04 21:06

In article <l2pi42-qs9.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> Hvad saa... det er da sekundaere ting!

Interessant tankeeksperiment. Vil Morten kunne bytte en ny iBook væk for
et sted at bo?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 07:59

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Interessant tankeeksperiment. Vil Morten kunne bytte en ny iBook v?k for
> et sted at bo?

ja en 300MHz med defekt batteri.

(obs. er ikke længere i pose)

Fra : Jens

Dato : 25-10-04 19:46

> ja en 300MHz med defekt batteri.

Man fornemmer en noget begrænset desperation
--

Jens F

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-04 23:55

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Man fornemmer en noget begrænset desperation

hør hov, jeg har da tømt plastikposen og samlet skidetet! Ved du hvor
irriterende sådan en fætter er at samle?

Fra : Jens

Dato : 26-10-04 21:19

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> hør hov, jeg har da tømt plastikposen og samlet skidetet! Ved du hvor
> irriterende sådan en fætter er at samle?

Nej, egentlig ikke. Men jeg er blevet drevet til vanvid af langt mindre.
--

Jens F

Fra : Sebastian

Dato : 19-10-04 22:52

> [...]

> godt til at være sandt
>
> hastighedsforøgelen er anemisk men prisen er rigtig. so ein ding muß
Nemlig, nu skal den simpelthen i hus, jeg kan bare ikke beslutte mig om
jeg skal tage en iPod med oven i hatten.
1600 kr Cram & Jam rabatten er fristende.

Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-10-04 00:02

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Har I set dem?
>
> billigere + hurtigere - that's the way!

Men, træerne vokser ikke ind i himlen. Jeg gad nok se varmeafgivelsen
nærmere an, og om de har sparet et eller andet sted. Tastaturet kan fx
ikke tåle yderligere en forringelse.

I øvrigt er priserne noget lavere hos Novodrom.de

Flemming Rubini

Fra : Sebastian

Dato : 20-10-04 13:34

Flemming Rubini <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote:

> I øvrigt er priserne noget lavere hos Novodrom.de

Sikkert, der købte jeg min iMac G3, men det var nu også lidt nemmere og
ikke mindst billigere at sætte et dansk tastatur til end det vil være at
skifte tastatur hos en iBook.
Eller er de leveringsdygtig med maskiner med dansk tastaturlayout?

Hvis man går med planer om at købe i Tyskland, kan man hurtig chekke
priserne på http://www.mackauf.de

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-10-04 13:42

> [...]

> Eller er de leveringsdygtig med maskiner med dansk tastaturlayout?
>
> Hvis man går med planer om at købe i Tyskland, kan man hurtig chekke

Ifølge de diskussioner man kan finde på nettet så ja.
Men man bør ringe og få det bekræftet.
Det skulle også være muligt at aftale ombytning af ramklodsen.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-04 18:15

Flemming Rubini <flemming@rubinifjernes_remove.dk> wrote:

> Det skulle også være muligt at aftale ombytning af ramklodsen.

de 256MB er lodet på bundkortet så de tvivler jeg på.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-10-04 11:59

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> de 256MB er lodet på bundkortet så de tvivler jeg på.

Hm, pokkers, så er jeg røget i nyhedssuppen. Jeg åd ellers en oplysning
om at der er åbnet op for at de 256 Mb kan sidde som 2x128 Mb.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-04 18:14

Flemming Rubini <flemming@rubinifjernes_remove.dk> wrote:

> I øvrigt er priserne noget lavere hos Novodrom.de

selvfølgelig, den tyske moms er lavere end den danske. Skal computeren
indgå i et momsregnskab er det sansynligvis intet at spare.