news server
Fra : Anna

Dato : 11-10-04 20:58

Hej igen

Jeg har lige skiftet internet udbyder og desværre ser det ikke ud til at min
nye udbyder har en news server Jeg har derfor problemer med at se alle
de her gode nyhedsgrupper. Er der nogen der kender til nogle servere som kan
anvendes (ligegyldigt hvilken udbyder man har?). Jeg vil jo helst undgå web
interfaces.

mvh
Anna

Fra : Peter Kiil

Dato : 11-10-04 21:10

Anna - nomail@nospam.dk on 11/10/04 21:58 wrote:

> [...]
> anvendes (ligegyldigt hvilken udbyder man har?). Jeg vil jo helst undgå web

http://news.sunsite.dk

Du skal registrere dig som bruger, men kan så tilgå serveren uanset hvor du
måtte befinde dig. Bemærk dog at Sunsite ikke har binære grupper.

--
/peter

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 12-10-04 10:27

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> http://news.sunsite.dk
>
> Du skal registrere dig som bruger, men kan så tilgå serveren uanset hvor du
> måtte befinde dig. Bemærk dog at Sunsite ikke har binære grupper.

Hej Peter

Mange tak - det spiller

/Anna

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-04 10:51

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> http://news.sunsite.dk
>
> Du skal registrere dig som bruger, men kan så tilgå serveren uanset hvor du
> måtte befinde dig. Bemærk dog at Sunsite ikke har binære grupper.

Bemærk også følgende regler:

Rules
Users of the SunSITE.dk USENET news server are required to
follow this set of rules. Disregarding the rules may cause
termination of access privileges without further notice!

Real Name:
It is required to use the accurate personal name
(also called "real name") in each posting, particularly in the
From: or Sender: field. It is not sufficient to include your
name in the signature solely.

Accurate Sender Address:
The e-mail address in From: or Sender: fields must belong to
you. Using identifiers of other individuals is not permitted.

Netiquette:
Most hierarchies of Usenet have their own netiquette and
guidelines. Users should pay attention to the relevant
policies.

No Commercial Usage:
This server is liable to the rules of Darenet, the Danish
research Nework. Therefore particularly commercial or
for-profit activities are prohibited.

No SPAM:
It is inadmissible to use this server to post SPAM. (To spam
Usenet means to send many identical or nearly-identical
messages separately to a large number of Usenet newsgroups.)

No Control Messages:
Users are not allowed to post control messages at this
server. The only exception is to cancel your own articles.

No Third-Party Cancels:
No user is allowed to cancel any article other than his or her
own.

Det ville betyde at min From-adresse ville være ulovlig
[spam@husumtoften.invalid] men ikke min Reply-To adresse
[spam@husumtoften.dk], også selv om spam@... ikke eksisterer; jeg ejer
domænet og alle e-mails rettet mod domænet sendes videre til mig.

Problemet er naturligvis at offentliggør man sin reelle e-mail adresse
på usenet, bliver man bombarderet med spam. Det synes dog som om e-mail
adresse høsteprogrammerne ekskluderer adresser indeholdende strengen
'spam'.

Derudover kræver de så at ens /fulde/ navn skal fremgå af From-headeren,
altså ikke blot 'Per Rønne' [som jeg underskriver mig] men alt hvad der
bruges i signaturen [som jeg skriver mig som i officielle dokumenter].
--
Per Erik Rønne

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-10-04 11:16

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
> på usenet, bliver man bombarderet med spam. Det synes dog som om e-mail
> adresse høsteprogrammerne ekskluderer adresser indeholdende strengen

Det problem kan løses ved at oprette en mail-adresse der kun bruges til
usenet. Min from adresse er skam reel nok, men jeg læser bare aldrig
hvad der havner i den postkasse- jeg sletter hele dynen ulæst en gang
imellem, for at holde kontoen i live.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-04 11:56

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> usenet. Min from adresse er skam reel nok, men jeg læser bare aldrig
> hvad der havner i den postkasse- jeg sletter hele dynen ulæst en gang

Ja, jeg foretrækker nu altså en løsning, hvor folk faktisk kan komme i
forbindelse med mig gennem Reply-To, men hvor de fleste e-mail adresse
browserprogrammer blviver koblet af ved From [landekode: invalid] og
resten ved navnet 'spam' i den i øvrigt gyldige e-mail adresse:
spam@husumtoften.dk.

Sunsite burde tillade brugen af Reply-To på denne måde.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Banzon

Dato : 12-10-04 11:44

Per Rønne wrote:

> [...]

> altså ikke blot 'Per Rønne' [som jeg underskriver mig] men alt hvad der
> bruges i signaturen [som jeg skriver mig som i officielle dokumenter].

Sådan som jeg opfatter de to regler, vil det betyde at du ikke må
kalde dig andre ting, som eksempelvis, _THE-MaXx_FIRE-Fiighter_lighter!!
eller lign.. At du kalder dig "Per Rønne" skulle da være ok.

Mht. email-adresse, så står der blot at adressen skal tilhøre dig, og
ikke nogen anden. someone@somewhere.somehow tilhører i dette tilfælde
mig, og kun mig Der står ikke noget om at adressen skal opfylde
andre krav end at tilhøre afsenderen. Så om den er gyldig/findes osv.
skulle være underordnet... ??

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-10-04 12:00

Michael Banzon <michael@banzon.dk> writes:

> [...]
> mig, og kun mig Der står ikke noget om at adressen skal opfylde
> andre krav end at tilhøre afsenderen. Så om den er gyldig/findes osv.

Det løser sig selv. Din adgangskode sendes via email.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-04 12:26

Det medfører at x@husumtoften.dk accepteres, men ikke
x@husumtoften.invalid, hvor x kan være hvad som helst.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 12-10-04 14:30

Michael Banzon <michael@banzon.dk> wrote:

Som jeg forstår det er det primært for at undgå at man sender beskedder
ved hjælp af andres e-mail adresser?

Jeg har sat en anden addresse ind for at undgå spam, men sunsite har en
krypteret header som indeholder min rigtige mail adresse på hver enkelt
besked, så det burde vel være nok for dem? Det håber jeg da, ellers
bliver jeg jo nok snart smidt af

/Anna

Fra : Christian Bech

Dato : 12-10-04 20:38

In article <1gljuxe.is0zcwt5fuv8N%noname@domain.dk>,
noname@domain.dk (Anna Margrethe Andersen) wrote:

> Som jeg forstår det er det primært for at undgå at man sender beskedder
> ved hjælp af andres e-mail adresser?

Ja. Og du kan være ganske rolig. Sunsite håndhæver ikke deres regler
medmindre nogen klager direkte over at deres domæne er blevet misbrugt.
Jeg antager at paragraffen skal gøre det nemt at smide dem ud, der synes
det er festligt at lave fake-adresser, der benytter et gyldigt domæne -
fx nospam.dk eller lignende.

Ikke hvis @domain.dk-adressen ikke tilhører en anden.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-10-04 09:30

Anna <nomail@nospam.dk> wrote:

> [...]
> anvendes (ligegyldigt hvilken udbyder man har?). Jeg vil jo helst undgå web

news.individual.net
Det kræves, at du registrerer dig, og de har ikke de binære grupper.
Nærmere oplysninger og registrering:
<http://www.individual.net/>

mvh.
Kaj.