Skifte harddisk i iBook G4
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-10-04 12:07

Hej.

Er det helt umuligt at skifte harddisken i en iBook G4- min er desværre kun
30 GB?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : No1

Dato : 09-10-04 13:05

> Er det helt umuligt at skifte harddisken i en iBook G4- min er desværre kun
> 30 GB?

Nej, hvorfor skulle det være umuligt? Det er det ikke, men det er ikke
ligeså nemt som at skifte RAM. Jeg vil tro at garantien på iBook'en
ryger, hvis man gør det.

Fra : Tom

Dato : 09-10-04 13:41

Tror at garantien er udløbet hvis din disk er så lille !?
Er den det, kan du jo være ligeglad.
Anyway, det er ganske enkelt at udskifte disken..
Du skal sikkert ind fra undersiden og der skifte disken..
Et godt sted at kigge først er her.

link
http://www.pbfixit.com/cart/catalog/

De har komplette "skil maskinen ad" manualer..
Og selv om at din maskine ikke er der, kan du sikkert lære en del
alligevel..
Et trick er at købe den nye disk + en ekstern firewire box til den..
Så starter du med at lave en komplet kopi af din nuværende harddisk..
Hvorefter du udskifter..
Så har du efterfølgende en kasse og en harddisk til over.. Brug disse som en
"back up kasse"
Smart ikke !?
Tom