MacSOUP problem
Fra : Storm

Dato : 07-10-04 04:39

Hej

Jeg kan ikke sende indlæg fra suppen.
Jeg får følgende fejlmelding:

You haven't set your location in the Map control panel.
MacSOUP won't let you send messges until you do,
because it can't generate correct "Date:" headers
without the time zone information.

Jeg kan ikke finde hvor jeg kan rette det.
Er der nogen der har et tip?

Venlig hilsen Nina

---

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-04 19:56

In article <41643d3c$0$275$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> because it can't generate correct "Date:" headers
> without the time zone information.
>
> Jeg kan ikke finde hvor jeg kan rette det.

Du har simpelthen ikke fortalt din computer, hvilken tidszone, du
befinder dig i. Gå ind i Systemindstillinger, åbn Dato & tid og vælg
tidszone. Her vælger du København, hvis du altså er i Danmark, men det
er du vel.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Storm

Dato : 07-10-04 04:58

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev

> [...]
> befinder dig i. Gå ind i Systemindstillinger, åbn Dato & tid og vælg
> tidszone. Her vælger du København, hvis du altså er i Danmark, men det

Tak skal du have, men det troede jeg også og har
tjekket det, men det er som det skal være.
Måske er det bare en tilfældig fejlmelding.
Den opstod da jeg skiftede netværk, og suppen var åben.
Mon jeg skal installere igen. Jeg har prøvet at smide preferefil og .plist
ud.

Venlig hilsen Nina

---

Fra : Christian Bech

Dato : 06-10-04 20:29

In article <41644197$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tak skal du have, men det troede jeg også og har
> tjekket det, men det er som det skal være.

Er du sikker? I mit program står dit indlæg til at være sendt i morgen
klokken 5.57.

Fra : Storm

Dato : 07-10-04 05:31

"Christian Bech" <christian.bech@mail.tele.dk> skrev

> Er du sikker? I mit program står dit indlæg til at være sendt i morgen
> klokken 5.57.

Ja, men jeg kan jo ikke sende fra suppen, så nu sender jeg
fra en gammel Windows maskine med defekt batteri i mb'et (tror jeg nok).

På Maccen er tiden helt ok - men i suppens settings under:
Servers - SMTP HOST står der ingenting - skal der det?

Venlig hilsen Nina

---

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-10-04 21:41

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> På Maccen er tiden helt ok - men i suppens settings under:
> Servers - SMTP HOST står der ingenting - skal der det?

SMTP skal kun bruges til mail, ikke til news. Så hvis du ikke sender
mails fra suppen behøver der ikke at stå noget her.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Storm

Dato : 07-10-04 19:53

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> SMTP skal kun bruges til mail, ikke til news. Så hvis du ikke sender
> mails fra suppen behøver der ikke at stå noget her.

Tak skal du ha. Nu fandt jeg mine gamle skærmdumps-settings frem og
geninstallerede suppen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 07-10-04 19:59

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Tak skal du ha. Nu fandt jeg mine gamle skærmdumps-settings frem og
> geninstallerede suppen.

Sandheden må frem.

Ovenstående linjer sendte jeg lige inden jeg ville geninstallere suppen.
Men de røg jo tydeligvis igennem.
Så - et par korrekte log ud og log ind og en dags arbejde samt en
diskrepair - et eller andet - har løst problemet.
Mac er jo et fantastisk OS

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-04 22:39

Hej Nina

Dit ur er helt ude i hampen..

Date: 07.10.04 5:39

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Storm

Dato : 07-10-04 19:59

> Hej Nina
>
> Dit ur er helt ude i hampen..
>
> Date: 07.10.04 5:39

Jo, men ikke på min Mac hvor problemet var.
Uret på pc'en er gået i stykker - det ved jeg udmærket - men jeg måtte
bruge den til at sende når nu problemet netop var, at jeg ikke kunne
sende fra MacSOUP

--
Venlig hilsen Nina Storm