Office 2004 versus X
Fra : Tom

Dato : 05-10-04 22:41

Nogle erfaringer.. ?
Er det nødvendigt at opgradere/købe nyt?
Tom

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-10-04 07:56

Tom wrote:
> Nogle erfaringer.. ?
> Er det nødvendigt at opgradere/købe nyt?
> Tom

Det kan vel aldrig være _nødvendigt_ hvis den forrige version fungerer.
Måske bare spild af penge.

--Martin

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-10-04 09:20

Tom wrote:
> Nogle erfaringer.. ?
> Er det nødvendigt at opgradere/købe nyt?
> Tom

Tag og se lidt på denne side som MS har lavet, den beskriver hvad der er
kommet af nyt. På siden finder du også en "demo" som er værd at kigge på.
http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=office2004demo

Fra : Tom

Dato : 06-10-04 10:08

On 06/10/04 10:20, in article 4163aacd$0$253$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Tag og se lidt på denne side som MS har lavet, den beskriver hvad der er
> kommet af nyt. På siden finder du også en "demo" som er værd at kigge på.
> http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=office2004demo

Tjekker lige !

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-10-04 10:28

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Nogle erfaringer.. ?
> Er det nødvendigt at opgradere/købe nyt?

Hvis du er tilfreds med Office X , så lad være.
Jeg har opgraderet, og det eneste jeg har fået ud af det er en hel masse
ekstra lir, som nok ser meget smart ud, men ofte er irriterende og til
tider er direkte skadelige i arbejdet. F.eks skygger på grafer i Excel -
ikke særlig smart til en kalibreringskurve !
Og ved en almindelig copy-paste med tastaturgenvejen dukker der en smart
button op og vil fortælle dig hvad du kan gøre.
Jeg har efterhånden fået pillet de fleste af unoderne af, og er nået
frem til noget der ligner X, men med et par ting jeg endnu ikke har
fundet ud af at slippe af med.
Det der opreklameres som nyt og kan være brugbart er project-center, men
det kræver at man bruger Entourage som kalender og e-mail program,
hvilket jeg ikke har haft nogen planer om.
Og så er der muligheden for "Combatibility check", så de dokumenter du
sender ud af huset skulle være læselige på andre versioner. Problemet
er, at det ikke hjælper på de dokumenter du modtager, og ikke kan bruge.
Stabiliteten er hverken værre eller bedre end ver. X

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Tom

Dato : 06-10-04 11:24

On 06/10/04 11:28, in article 1gl8em6.1twi2rr1ui1sxsN%kajc@ofir.dk, "Kaj
Christiansen" <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> er, at det ikke hjælper på de dokumenter du modtager, og ikke kan bruge.
> Stabiliteten er hverken værre eller bedre end ver. X

Jeg dropper det !
Tak for et godt svar !!

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 06-10-04 20:41

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Nogle erfaringer.. ?
> Er det nødvendigt at opgradere/købe nyt?
> Tom

Primært interessant for virksomheder/institutioner.

Væsentligste "corporate" fordele baseret på mine foreløbige erfaringer
med skift fra Office X til 2004 - er nået rundt om ca. 50% af brugerne:

Understøttelse af filnavne over 31 tegn - letter udvekslingen af
dokumenter med Office til Windows og ved arkivering af vedhæftede filer
i Entourage.

Bedre Microsoft Exchange-integration i Entourage - især med Exchange
2003.

Hvis man bruger fremmede sprog (ikke-vesteuropæiske) er der kommet
understøttelse af Unicode - ikke helt gennemført, men vist nok
acceptabelt, så vidt jeg har hørt.

Mere brugervenligt interface til placering af lokale templates, så de
ikke lander i /Applications/Microsoft Office 2004/Templates, men kan
omdirigeres til et fornuftigt sted i Home-mappen.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard