2 forskellige stylesheets
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 15:45

Hej gruppe,

Jeg er (igen) ved at lave mit websted.

Webstedets "sider" henter sit layout fra et stylesheet. (Ingen problem her)

Webstedet fungerer med en drop-down menu, der er lavet i sin egen html-side
.. (ingen problem her)

Webstedets menu-side (der inkluderes i selve indholdssiderne) henter sit
eget layout fra eget stylesheet. (ingen problem her endnu)

HTML-siden, hvor menuen er lavet, inkluderes herefter i de øvrige websider.
Nu opstår problemet så...:
Jeg har fundet ud af, at jeg skal angive style-sheets henvisningerne til
både indholdssiden og den inkluderede menuside i head'en på hver
indholdsside. (grundside). Problemet er...Hvordan fortæller jeg, at den ene
stylesheet skal gælde for indholdssiden og den anden stylesheet skal gælde
for den inkluderede menu?

Jeg ser frem til brugbare svar. På forhånd tak.

Michael Vinther

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-04 16:07

Vint wrote:

> [...]
>
> Webstedets menu-side (der inkluderes i selve indholdssiderne) henter
> sit eget layout fra eget stylesheet. (ingen problem her endnu)

Hvis du bruger ssi til at inkludere menuen (det antyder du), kan du *ikke*
indlæse et særligt css på den side, der indeholder menuen. Den side må

Men du kan omgå problemet ved at lægge menuen ind i en <div
id="menu">...</div>

.... hvorefter du i dit css-ark laver specielle regler for indholdet i den
div:

#menu {
specifikationer
}

#menu a:link {
specifikationer
}

osv.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-04 22:15

> [...]
> id="menu">...</div>
>
> ... hvorefter du i dit css-ark laver specielle regler for indholdet i den

Jeg har kigget på dit forslag, men med min kendskab til html mv. er jeg nu
¨på Herrens Mark

Hvorfor? Jo, det stylesheet, som der henvises til for at menuen virker
korrekt, den består af en hel del kode (RET MEGET), som jeg ikke lige
umiddelbart kan integrere i den normale css-fil.

Jeg kan evt. sende dig de 2 css-filer og et eksempel på indholdsside, hvis
det giver dig et bedre grundlag for at se, hvad jeg mener.

Michael Vinther Sørensen