css & div
Fra : Tonny

Dato : 03-10-04 16:49

Jeg er igang med at lave en hjemmeside med bla. css, ssi og div.

Siden er opbygget med en menu til venstre og så en div boks midt på
skærmen som jeg kalder 'indhold'. Når jeg klikker på et menupunkt kommer
indholdet fint frem i 'indhold'. Men så snart at der er andet end bare
'ren' tekst i indhold boksen, bliver det hele skrevet under min menu boks.

Her er teksten uden koder som feks. <b>
http://www.floppy.dk/generelt/omsiden.shtml

Og her er et eksempel med koden <b>
http://www.floppy.dk/generelt/ommig.shtml som I kan se bliver teksten
sat ind under menuen.

Hvordan undgår jeg dette? Håber I forstår hvad jeg mener.

Fra : Benjamin

Dato : 03-10-04 14:57

Tonny wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> sat ind under menuen.
>
> Hvordan undgår jeg dette? Håber I forstår hvad jeg mener.

Kan desværre ikke hjælpe, men det er der forhåbentlig nok nogen der kan....
hvis jeg falder over løsningen, skal jeg nok skrive...

forresten, hvordan har du lavet den mail-mig box??? Kunne nemlig godt selv
bruge sådan en på en side, jeg er ved at lave....

ked af jeg ikke kunne være til mere hjælp, og held og lykke med siden

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tonny

Dato : 03-10-04 17:03

Benjamin wrote:
> forresten, hvordan har du lavet den mail-mig box??? Kunne nemlig godt selv
> bruge sådan en på en side, jeg er ved at lave....

Hvis din webserver har formmail kan du bruge noget ala nedenstående, du
skal bare lige tilpasse den med dine data:

FORM method="post" action="http://www.xxxxxxxx.dk/cgi-bin/FormMail.pl">

<input type="hidden" name="recipient" value="xxxxx@xxxxxx.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Kontakt fra xxxxx.dk">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.xxxxxxx.dk">

</FORM>

Fra : Benjamin

Dato : 03-10-04 18:25

> [...]
>
> <input type="hidden" name="recipient" value="xxxxx@xxxxxx.dk">
> <input type="hidden" name="subject" value="Kontakt fra xxxxx.dk">

Takker..... og held og lykke med dit site

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-04 18:28

Tonny skrev:

>Siden er opbygget med en menu til venstre og så en div boks midt på
>skærmen som jeg kalder 'indhold'.

Der er ikke noget, der hedder indhold, du kunne sætte en class
eller id på og give den navnet indhold.

og så i din css angive hvordan indhold skal se ud.

Du har også en, der hedder <fodcss>, det er det samme, der gør
sig gældende.

Doctype skal stå som det øverst på siden, over <html>.

Så start med at prøve at validere siden og ret fejlene.

Jeg »stjæler« fra et andet svar:

Standardlinks om validering følger:
Hvordan: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
Hvorfor: