Søge enheder?
Fra : Niels Poulsen

Dato : 02-10-04 12:25

Jeg har lavt mig fortælle at, man ved hjælp af HTML koder kunne
fortæller søgemaskinen X flere søge ord hvis fx man solgte brugte
lastbiler fra før 30 erne kom den side op hvis jeg søgt på ordet "nye
biler" eller "brugte person biler" så kommer min side fra som en god
mulighed. nu er det ikke et godt ex men jeg håber ai, i forstå hvad jeg
menner!

http://www.the-bums.com
Det er livet store kundskaber at, vær tilfreds med hvad du ser

Fra : Niels Poulsen

Dato : 02-10-04 12:31

Niels Poulsen <niels-poulsen@besked.com> wrote:

[...]
menner! Hvad er HTML koden for dette eller ligger der en HTHL kode
dette. som øger søge mulighederne, kan i hjælpe mig ? og fortælle mmig
koderne!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-04 14:56

Niels Poulsen skrev:

> Jeg har lavt mig fortælle at, man ved hjælp af HTML koder
> kunne fortæller søgemaskinen X flere søge ord

Du tænker måske på muligheden for at angive nøgleord. Det gøres som
her:

(koden skal placeres i <head>)

Men du skal være varsom med at anvende søgeord. Det er langt bedre
at bruge ordene på din side, så søgemaskinerne kan se at du rent
faktisk har en side om det de indekserer.

Historisk har nøgleord i stor stil været misbrugt til at skaffe
trafik til et site. Det var meget simpelt at gøre - man behøvede
blot at angive nogle populære søgeord (fx "sex" eller "pamela
anderson") og så kunne man få en masse hits fra folk der forventede
at finde noget helt andet end det man havde angivet med
nøgleordene.

Derfor er søgemaskiner i dag særdeles kritiske mht. brug af
nøgleord. Enten bliver de helt ignoreret eller også bliver de
sammenlignet med hvad der i øvrigt står på siden. Hvis man bruger
et populært nøgleord på en side uden samtidig at bruge det i
teksten til siden, kan man ligefrem risikere at blive sortlistet af
en søgemaskine. Det betyder at man bliver placeret allerbagest når
der søges på det pågældende nøgleord.

Det man skal gøre er at skrive gode tekster til sine sider - det
gavner ikke kun i forhold til søgemaskinerne, men bestemt også i
forhold til de personer der forhåbentlig kommer til at læse
teksterne.

Brug ord og vendinger der er almindeligt anvendt i branchen - og
som dermed er sandsynlige som søgeord. Brug semantisk kodning -
dvs. angiv den vigtigste overskrift med <h1>, andre overskrifter
med <h2>, <h3>, ... - og brug alt og title-tekster til at fortælle
søgemaskiner hvad der ligger i dine billeder.

Søgemaskinerne vægter ord efter hvordan de står på en side - ord
der står i en overskriftskode (<hx>) vægtes en del højere end ord
der bare står i brødteksten.

Lav gerne specifikke sider til hvert emne (fx en til nye biler og
en til brugte biler). Titlen på siden skal afspejle det er findes
på den - og netop titlen er også vigtig når søgemaskinerne skal
vægte din side i forhold til de 200.000 andre sider den kender med
samme søgeord.

Endelig tages der også hensyn til hvad der står i links der fører
til dine sider. Så hvis du har links til dine egne sider, så sørg
for at den klikbare tekst fortæller noget om den side linket fører
til (en god tommelfingerregel er at have linktekst = målsidens
titel og tilsvarende at have en sides titel = hovedoverskriften på
siden).
--
Jens Gyldenkærne Clausen