Find en fejl - tekst over billede
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-04 20:38

Jeg har en underlig fejl i Mozilla, hvor en overskrift ikke ombrydes,
men fortsætter ind over et højrestillet billede. I Internet Explorer
ombrydes teksten som den skal. Nogen der kan hjælpe med at finde fejlen?
(forstør evt. teksten, hvis den ikke går ind over billedet)

http://kimludvigsen.dk/diverse-ny.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 01-10-04 20:56

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> ombrydes teksten som den skal. Nogen der kan hjælpe med at finde fejlen?
> (forstør evt. teksten, hvis den ikke går ind over billedet)

Jeg synes Mozilla viser siden riktig, synes ikke
det er noe problem at teksten går over øverste del
av bildet (den er ikke nær lærerinnens røde hår).
Derimot blir bildet til en strek (nesten usynlig)
i IE når jeg forstørrer skriften. Bare min mening,
det tekniske finner nok noen andre ut av!
Screenshot: http://home.online.no/~ingerfaj/start.jpg

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-10-04 21:47

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> ombrydes teksten som den skal. Nogen der kan hjælpe med at finde
> fejlen? (forstør evt. teksten, hvis den ikke går ind over billedet)

Prøv at fjerne z-index på billedet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-04 21:56

Erik Ginnerskov wrote:

> Prøv at fjerne z-index på billedet.

Hovsa! Gad vide, hvorfor jeg har fået den sat på. Den er nu fjernet, men
det gør desværre ingen forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : inga schmidt

Dato : 01-10-04 22:22

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ombrydes teksten som den skal. Nogen der kan hjælpe med at finde fejlen?
> (forstør evt. teksten, hvis den ikke går ind over billedet)

Den nemme løsning ville jo være et tvunget linjeskift - eller sætte noget
padding-left på h1 (evt. som class, hvis du bruger den andre steder).

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-04 22:41

inga schmidt wrote:

> Den nemme løsning ville jo være et tvunget linjeskift - eller sætte noget
> padding-left på h1 (evt. som class, hvis du bruger den andre steder).

Som skrevet til Knud, er det tvungne linjeskift ikke altid ønskeligt.
Padding-left vil da blot skubbe overskriften endnu længere ind over
billedet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-04 22:25

Kim Ludvigsen skrev:

>Jeg har en underlig fejl i Mozilla, hvor en overskrift ikke ombrydes,
>men fortsætter ind over et højrestillet billede.

Hvorfor simpelthen ikke blot sætte en <br> efter de to første
ord, hvis du synes at det er vigtigt at det står på linjer?

Eller sætte en width på din <h1> som nogenlunde passer med
bredden af de to første ord.
--
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-04 22:39

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvorfor simpelthen ikke blot sætte en <br> efter de to første
> ord, hvis du synes at det er vigtigt at det står på linjer?

Jeg har brugt den løsning på en anden side, men det er selvfølgelig dumt
at få ombrudt overskriften, hvis den godt kan være der - alt efter
brugerens skriftstørrelse. Det er ikke fordi, jeg synes, det er specielt
vigtigt, men jeg må indrømme, at det irriterer mig. Især fordi
overskriften ikke bør opføre sig på den måde, og fordi jeg ikke kan se,
hvorfor den gør det.

> Eller sætte en width på din <h1> som nogenlunde passer med
> bredden af de to første ord.

Bredden vil være forskellig fra side til side.

Fra : inga schmidt

Dato : 01-10-04 22:25

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har en underlig fejl i Mozilla, hvor en overskrift ikke ombrydes,

Undskyld, jeg skrev padding-left men selvfølgelig right.