Google og min side.
Fra : Hans Larsen

Dato : 29-09-04 11:56

Jeg har lavet en hjemmeside til min kæreste, som hun kan sælge sine sjaler
fra. Det jeg ikke kan forstå er, at google har godt nok været forbi siden,
men når man søge på nicelittlethings.dk på google, viser den ikke andet end
sidens adresse. Den kender hverken titelen eller indholdet fra siden,
hvilket gør at man ikke rigtig kan finde siden via google, udover hvis man
søger direkte på adressen.
Kan jeg ha' lavet en fejl der gør, at googles robot ikke læser siden?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Siden er: www.nicelittlethings.dk

Hilsen Hans

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-04 12:29

Hans Larsen skrev:

> [...]
> men når man søge på nicelittlethings.dk på google, viser den ikke andet end

Hvor længe har siden været oppe?

Det er meget normalt at Google indekserer i to trin - først gemmer den
bare adressen og efter noget tid kommer robotten forbi.

Hvis man tænker over hvordan indekseringen foregår - ved at
Google-botten gennemgår side på side og samler links op der dernæst skal
gennemgås, kan det ikke overraske at der kan gå lidt tid fra en adresse
opdages til den besøges. Det tager ganske kort tid at opsamle
hundredevis af links fra en enkelt side, mens det tager noget længere
tid at få indlæst og indekseret dem.

> Kan jeg ha' lavet en fejl der gør, at googles robot ikke læser siden?
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Siden skal nok blive fundet, men du kan godt forbedre den mht. hvordan
den vil blive placeret i et søgeresultat fra Google.

En af de vigtigste ting er at bruge overskriftskoder til overskrifter -
altså <h1>Din vigtige overskrift</h1> i stedet for

Brug css til at få overskrifter mv. til at se ud som du gerne vil have
det. Du bruger allerede en fornuftig titel - det er også vigtigt.
Endelig er det vigtigt at få andre sider der linker til din side -
Google vægter links til siden meget højt, specielt links fra sider der
selv har høj vægt.

Få siden tilmeldt Jubii og alt hvad du ellers kan finde af portaler hvor
man kan tilmelde sider selv. Brug evt. adressen i din signatur på
usenet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-09-04 20:08

Hej Jens!

[SNIP]

> Få siden tilmeldt Jubii og alt hvad du ellers kan finde af portaler hvor
> man kan tilmelde sider selv. Brug evt. adressen i din signatur på
> usenet.

Det kan godt være, at jeg spørger "dumt", men hvordan kreerer man en
"auto-signatur"???

Med venlig hilsen

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-04 20:16

Dennis Munding skrev:

>Det kan godt være, at jeg spørger "dumt", men hvordan kreerer man en
>"auto-signatur"?

Hvis jeg gætter rigtigt, bruger du HTML.dk til adgang til
debatgrupperne. Der kan man vist ikke lave sin egen autosignatur.

Hvis du bruger et læseprogram til debatgrupper, er det nemt nok.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-09-04 20:23

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvis jeg gætter rigtigt, bruger du HTML.dk til adgang til
> debatgrupperne. Der kan man vist ikke lave sin egen autosignatur.

Rigtigt gættet...

> Hvis du bruger et læseprogram til debatgrupper, er det nemt nok.

Det blev jeg ikke meget klogere af....

M.v.h.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-04 20:59

Dennis Munding skrev:

>Det blev jeg ikke meget klogere af....

Hvis ikke Jesper Frandsens forklaring er nok, må du hellere
spørge i

eller evt. i

Forklaringen til hvordan man sætter et læseprogram op fra bunden,
er ret omfattende.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-09-04 21:55

Hej Bertel!

> Hvis ikke Jesper Frandsens forklaring er nok

[SNIP]

Det var det....

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-09-04 22:01

PS!

> Hvis ikke Jesper Frandsens forklaring er nok, må du hellere
> spørge i
>
> eller evt. i

Hvor finder du de nyhedsgrupper?? Det er ikke her på siden, så vidt
jeg ved.....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-09-04 22:13

Dennis Munding skrev:

>Hvor finder du de nyhedsgrupper?? Det er ikke her på siden, så vidt
>jeg ved.....

Kig på http://usenet.dk samt
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp

html.dk giver kun adgang til få grupper.

Med din udbyders nrewsserver og f.eks. Outlook Express, så får du
adgang til mange flere grupper.
--
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-09-04 22:18

Dennis Munding wrote:

> Hvor finder du de nyhedsgrupper?? Det er ikke her på siden, så vidt
> jeg ved.....

Prøv at klikke på et af de to links. Hvis de ikke fremstår som links, så
kopier adressen og indsæt den i adressefeltet på din browser. Hvis du
har en nyhedslæser installeret, så skulle den gerne automatisk åbne
gruppen. Bruger du Outlook Express, så brug det nederste link.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 20:24

> Hvis du bruger et læseprogram til debatgrupper, er det nemt nok.

Jeg bruger goè gamle Outlook Express og der laver man blot et signatur i
menuen funktioner > indstillinger > signatur og så "hakker" man feltet
"tilføj signatur til alle udgående meddelelser" af og så kører det.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/