3 validerings-fejl tilbage... HJÆLP!!!
Fra : Dennis Munding

Dato : 28-09-04 16:20

Hej igen nyhedsgruppe!

Jeg har haft lidt problemer med validering af mit site, men nu er
jeg kommet så langt, at jeg kun mangler 3 tilbage....

1: end tag for "img" omitted, but OMITTAG NO was specified

...ebhot.dk)" width="90" height="40"></a(>)</td>

You may have neglected to close a tag, or perhaps you meant to
"self-close" a tag; that is, ending it with "/>" instead of ">".

2: start tag was here

...ww.webhot.dk/ref.php?partnerid=7681">(<)img
style="border:0px;" src="Tegninger/

3: unclosed end-tag requires SHORTTAG YES

(<)td align="center" valign="middle"></td>

Jeg har sat ( ) om de markerede fejl....

Jeg kan ikke forstå meddelelsen med "OMITTAG NO" og "SHORTTAG
YES".....
Hvad går der galt??

Med venlig hilsen

Dennis Munding

http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 16:30

"Dennis Munding" <webmaster@mundings-memorial.dk> skrev i en meddelelse

> 1: end tag for "img" omitted, but OMITTAG NO was specified
> ..ebhot.dk)" width="90" height="40" /></a(>)</td>

Mellemrum og / efter "40" - det skulle rette fejl 1 + 2

> 3: unclosed end-tag requires SHORTTAG YES
>
> (<)td align="center" valign="middle"></td>

I xhtml findes der ingen attribut align - den skal stå sådan istedet:

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-09-04 16:56

Jesper Frandsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Mellemrum og / efter "40" - det skulle rette fejl 1 + 2

Det har du ret i!! - Men kan ikke forstå, at det ikke validerede
første gang....
Hvis du lægger mærke til det, så er det sådan der står i den kilde, som
jeg har sat ind i første indlæg....

> I xhtml findes der ingen attribut align - den skal stå sådan istedet:

Problemet her er, at jeg har brug for en tom <td>, men det vil den
tilsyneladende ikke acceptere.....??

Tak for hjælpen indtil nu!!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-04 17:06

Dennis Munding skrev:

>Problemet her er, at jeg har brug for en tom <td>, men det vil den
>tilsyneladende ikke acceptere.....?

Sid en &nbsp; ind i cellen, det er det mest universelle eller
mere korrekt i css
td {empty-cells: show}
Er dog lidt i tvivl om hvor bredt det sidste er understøttet.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 20:17

> ... eller mere korrekt i css
> td {empty-cells: show}
> Er dog lidt i tvivl om hvor bredt det sidste er understøttet.

Har hørt lidt om at (i hvert fald) IE5+ ikke understøtter empty-cells: show.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 18:52

> [...]

> første gang....
> Hvis du lægger mærke til det, så er det sådan der står i den kilde, som

Nej den stå i min besvarelse af dit indlæg - havde sat den ind for at
illustrere

Og selv tak.
--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-04 22:36

Jesper Frandsen skrev:

> Har hørt lidt om at (i hvert fald) IE5+ ikke understøtter
> empty-cells: show.

Nu er det jo svært at sige om IE6.1 eller IE7 - hvis den nogensinde
kommer - vil understøtte empty-cells, men du har ret i at alle
nuværende Windows-udgaver af IE (til og med 6.0) ikke understøtter
empty-cells.

IE 5.2 til Mac understøtter ifølge quirksmode.org egenskaben
"Almost" - fejlen skulle være at de tomme celler bliver lidt for
store.
<http://www.quirksmode.org/css/contents.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen