Markering af tekst
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 12:35

Jeg er blevet gjort opmærksom på at man, på min hjemmeside, ikke kan markere
et enkelt tekststykke uden også at markere det halve af siden man befinder
sig på. Og jeg må indrømme at jeg er lidt på bar bund, for er problemet html
eller css baseret ?

Er der nogle der evt. ved hvordan det skal løses ?

url: www.9am.dk
css: www.9am.dk/style.css

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-04 13:05

Jesper Frandsen skrev:

>Jeg er blevet gjort opmærksom på at man, på min hjemmeside, ikke kan markere
>et enkelt tekststykke uden også at markere det halve af siden man befinder
>sig på.

Opera har ingen problemer. Firefox er lidt tungere at danse med,
men man kan godt markere hvad man vil. IE har et problem.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 14:44

> IE har et problem.

(Glemte at skrive at det er IE der har et problem)

Men ja det er jo det. Da alt validerer så synes jeg bare at det er et
mærkeligt problem!

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-04 14:42

Jesper Frandsen skrev:

>Er der nogle der evt. ved hvordan det skal løses ?

Kan ikke løses, IE har et problem med markering af tekst, når man
bruger position: absolute.

En bug/fejl i IE.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-04 14:42

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kan ikke løses, IE har et problem med markering af tekst, når man
> bruger position: absolute.

Fik Erik Ginnerskov ikke løst det på hjemmesideskolen.dk for noget tid
siden?

Jeg kan huske at han har haft samme problem, men har glemt hvad tråden
endte med.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-04 16:55

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Fik Erik Ginnerskov ikke løst det på hjemmesideskolen.dk for noget tid
>siden?

Tror det ikke, men lad os se om Erik kommer med en løsning eller
et svar på det.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-09-04 21:22

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Tror det ikke, men lad os se om Erik kommer med en løsning eller
> et svar på det.

Jo, jeg havde præcis det samme problem, at man ikke kunne markere noget
tekst i sidens indholdsdel. Jeg løste det ved at lade være med at
positionere <div id="indhold"> absolut.

Det viste sig, at der slet ikke var nogen tvingende grund til at have den
positionering, hvis jeg bare satte en margin-left stor nok til, at teksten
ikke gled ind bag eller ned under menuen (som er positioneret absolut
endnu - men den er der vel heller ikke nogen grund til at ville kopiere
noget fra).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 07:27

> Jeg løste det ved at lade være med at positionere <div id="indhold">
absolut.

Det har du ret i, det var netop det der var problemet, så nu virker alt
efter hensigten

Tak til alle som har givet deres B7 med til løsning af dette problem.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 14:46

> Kan ikke løses, IE har et problem med markering af tekst, når man
> bruger position: absolute.
>
> En bug/fejl i IE.

Ærgerligt - det er jo alligevel en træls problemstilling.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-04 16:58

Jesper Frandsen skrev:

>Ærgerligt - det er jo alligevel en træls problemstilling.

Forøvrigt, en anden ting, jeg ikke så før, da jeg kun så css'en.

Husk at sæt baggrundsfarve på siderne, du vil formentlig have den
hvid, men når man ikke har hvid som default baggrundsfarve, så er
det ikke så kønt.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 18:54

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse>

> Husk at sæt baggrundsfarve på siderne

Hmm, den skulle da gerne være defineret i CSSèn - Men kigger da lige på det.

Tak for tippet.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-04 19:12

Jesper Frandsen skrev:

>Hmm, den skulle da gerne være defineret i CSSèn - Men kigger da lige på det.

Det er den nu, men var det ikke før, ihverfald ikke på forsiden.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 19:26

> Det er den nu, men var det ikke før, ihverfald ikke på forsiden.

Du havde også ret i at den manglede så jeg har lige sat den ind, den må være
røget ud ved en fejl under en redigering for den har været der før

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-04 22:22

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> menuen (som er positioneret absolut endnu - men den er der vel
> heller ikke nogen grund til at ville kopiere noget fra).

Ah - det var sådan. Testede du også på om det gav en forskel at
skifte til position: relative?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-09-04 11:02

> Ah - det var sådan. Testede du også på om det gav en forskel at
> skifte til position: relative?

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg stillede mig tilfreds med at få det til at
virke.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 28-09-04 16:15

Jesper Frandsen <invalid> skrev:
> [...]
> html
> eller css baseret ?
>
> Er der nogle der evt. ved hvordan det skal løses ?

Så vidt jeg ved findes fejlen i IE 6.0, når den kører i standards-mode. Det
bør derfor hjælpe at sætte den til at køre quirks-mode ved f.eks. at
indsætte denne linie som det allerførste på alle sider:

<!-- IE Quirks-mode -->

Desværre bevirker det også at IE 6.0 ikke renderer din hjemmeside efter
standarderne (selvom den ikke gør det 100% alligevel).

Mvh.
Bjarke