iframes!?
Fra : mary_andersen

Dato : 27-09-04 16:14

Hvor kan man på html.dk læse om iframes?! Og hvis ikke der er
noget om det her er der så nogen der kan give et link til en side
om det

Mange tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-04 17:18

mary_andersen skrev:

>Hvor kan man på html.dk læse om iframes?! Og hvis ikke der er
>noget om det her er der så nogen der kan give et link til en side
>om det

http://www.site4you.dk/iframe.htm

http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/
(Denne side har bare en kedelig fejl, som næppe er aktuel for dig
(forkert doctype og dermed ikke valid xhtml 1.0 strict, selvom
det står på siden).)
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-04 20:33

mary_andersen skrev:

> Hvor kan man på html.dk læse om iframes?! Og hvis ikke der er
> noget om det her er der så nogen der kan give et link til en side
> om det

Knud har givet et par udmærkede links til hvordan man kan bruge
iframe.

Her får du til gengæld et link der fortæller hvorfor det er en
dårlig ide at bruge det:

   <http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse R. A.

Dato : 28-09-04 07:08

> Her får du til gengæld et link der fortæller hvorfor det er en
> dårlig ide at bruge det:
>
>    <http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>

http://www.risici.dk/temp.html <- ville man kunne lave dette på en nem
og god måde uden iframes? (Jeg er ikke haj til html eller php så det
skal være simpelt).

Mvh Lasse

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-04 12:27

Lasse R. A. skrev:

> http://www.risici.dk/temp.html <- ville man kunne lave dette på en nem
> og god måde uden iframes?

Bestemt - med SSI (eller php-include). Det betyder at hele siden skal
hentes hver gang, men da billeder og css-filer kan caches af browseren,
betyder det ikke det store for load-tiden.

Her er en tutorial til SSI: <http://html.dk/tutorials/ssi/>.
I php er syntaksen en smule anderledes - det kan de hjælpe med i
php-gruppen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen