Kan man "mappe" en seriel port i et netvær~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 14-05-01 18:34

Jeg har 2 computere siddende i et netværk. På den ene
maskine er der tilsluttet et kasseapperat, hvor der er et
medfølgende program til at opdaterer/konfigurere tasterne
på kasseapperatet som benytter COM1.

Jeg vil gerne bruge det samme program på en anden maskine,
men der er selvfølgelig ikke netværks understøttelse i dette
program, så jeg tænkte at man evt. kunne mappe en seriel
port så man kunne bruge programmet på andre maskiner.
Evt. via noget SW eller ligende, begge maskiner kører
Win98SE DK. Er der nogen der ved noget om dette ?

På forhånd tak.

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 14-05-01 20:15

On Mon, 14 May 2001 19:33:30 +0200, "Kasper Pedersen"
<jeg.er@huleboer.dk> wrote:

> [...]
>Evt. via noget SW eller ligende, begge maskiner kører
>Win98SE DK. Er der nogen der ved noget om dette ?

Den havde jeg aldrig hørt før, så jeg lavede en søgning på google:
sharing com port. Det første link var: http://www.networkproducts.com/
de har en 30 dages prøveversion til download, men hvad det koster at
registrere, skal man vist lede efter.

Tomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-05-01 22:12

<jeg.er@huleboer.dk> wrote:

> [...] så jeg tænkte at man evt. kunne mappe en seriel port så man
> kunne bruge programmet på andre maskiner.

http://www.spartacom.com/products/saps.htm

HTH,
-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/