Fejl i html
Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 25-09-04 18:13

Jeg vil gerne have validert min side, men får denne fejl

Line 59, column 22: document type does not allow element "P"
here; missing one of "APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME",
"BUTTON" start-tag

The mentioned element is not allowed to appear in the context in
which you've placed it; the other mentioned elements are the only

Hvad er helt præsist galt?

Simon

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-04 18:25

Simon Normann Lauritsen skrev:

>Jeg vil gerne have validert min side, men får denne fejl
>
>Line 59, column 22: document type does not allow element "P"
>here; missing one of "APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME",
>"BUTTON" start-tag

Både <p> og <h2> er blokelementer og man kan ikke have et
blokelement inde i et andet, som <h2>.
(Man kan i en <div> og et par enkelte andre).

Du kunne jo også ligeså godt nøjes med
<h2 align="center">Dagens Double<br><br>25/9-2004</h2>

Det vil gøre det samme <p> er overflødig i den sammenhæng.
<hx> er jo beregnet til overskrifter og <p> er beregnet til
tekstafsnit på siden.
--
Knud

Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 25-09-04 18:32

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-09-04 19:31

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> Du kunne jo også ligeså godt nøjes med
> <h2 align="center">Dagens Double<br><br>25/9-2004</h2>

Du mener vel style="text-align:center"?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-04 20:04

Allan Vebel skrev:

>Du mener vel style="text-align:center"?

I og for sig ja og var også lige ved at skrive noget om css, men
syntes måske det var lige meget at komme ind på, for skal man jo
næsten også lige skrive noget, hvad css er osv.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-09-04 01:15

> I og for sig ja og var også lige ved at skrive noget om css

Ja, vi skal lære folk den rigtige måde med det samme - er det ikke
det vi er til for?

> men syntes måske det var lige meget at komme ind på, for skal
> man jo næsten også lige skrive noget, hvad css er osv.

Ja! Du kan komme nemt om det ved at henvise til de mange sider
der findes om det, for eksempel http://html-faq.dk/2010.asp.

Vi har lavet http://html-faq.dk for at du og jeg og andre kan
henvise til de faq-svar og artikler der er til rådighed for at andre
kan få en nem indgangsvinkel til emnet - jeg håber på at du
værdsætter projektet.

Det ville være en stor glæde hvis du også ville benytte de resourcer
der allerede er til rådighed.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-04 01:48

Allan Vebel skrev:

>Det ville være en stor glæde hvis du også ville benytte de resourcer
>der allerede er til rådighed.

Det gør jeg da også jævnligt, men du kunne, efter min mening, så
have skrevet lidt om det i dit svar.

Jeg var bare ikke i humør til at skrive en længere forklaring,
men selvfølgelig kunne jeg have ladet være med at svare.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-09-04 08:14

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Jeg var bare ikke i humør til at skrive en længere forklaring,
> men selvfølgelig kunne jeg have ladet være med at svare.

Ikke for at nedgøre dig, Knud. Du gør ellers et stort og æreværdigt arbejde
i gruppen!

Men lige det svar, du gav først i denne tråd, betyder, at vi (inklusive dig
selv) senere skal 'aflære' den unode hos SNL - og måske snese andre.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-09-04 21:27

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> have skrevet lidt om det i dit svar.

Ja, det kunne jeg, men nu var det kun dit indlæg jeg kommenterede.

> Jeg var bare ikke i humør til at skrive en længere forklaring

OK!

> men selvfølgelig kunne jeg have ladet være med at svare.

Nej, selvfølgelig skal du svare på et indlæg, hvis du kan hjælpe
spørgeren med et svar. Er der andre der synes at dit svar ikke
er fyldestgørende, så skal de nok kommentere det - det var det
jeg gjorde i dette tilfælde.

Det er da rart at vi kan supplere hinanden, ikke?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-04 23:06

Allan Vebel skrev:

>Det er da rart at vi kan supplere hinanden, ikke?

Jo, det er da.

Sorry, jeg er sommetider i et meget vekselnde
humør/sindstilstand, men det skrev vi jo kidt for et - to år
siden.
--
Knud

Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 26-09-04 20:41

Har så lavet lidt om på min side. Det inkludere nu at det laver
vrøvl men validatoren. http://www.snl.dk/oddset.htm
Det er bannert der laver vrøvl, hvad kan jeg gøre ved det...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-09-04 21:17

Simon Normann Lauritsen <simon@snl.dk> skrev:

> Det er bannert der laver vrøvl, hvad kan jeg gøre ved det...

Du skal udskifte alle "&" med "&amp;" - så skulle det også
kunne validere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk