lange urls i html?
Fra : Bedstefar\\4

Dato : 24-09-04 19:34

Jeg har nogle meget lange links, ca 160 karakterer.
er det muligt at knække dem i flere linier for læsbarheden og redigeringens
skyld?

altså eks.:
https://acbook.acnord.dk/F/?func=find-c&ccl_term=wrd%3Dlystl%C3%A6sning+og+wmg%3D6+og+wsp%3Ddan&adjacent=n&filter_code_1=WSP&filter_request_1=&filter_code_2=WAR&filter_request_2=&filter_code_3=WMA&filter_request_3=&filter_code_4=WFI&filter_request_4=&x=54&y=9

Hvis jeg forsøger at dele den virker linken ikke rigtigt.

(apache på en linux, hvis det har betydning)

finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-09-04 20:53

Bedstefar\4 skrev:

> Jeg har nogle meget lange links, ca 160 karakterer.
> er det muligt at knække dem i flere linier for læsbarheden og
> redigeringens skyld?

Nu er det vel på selve siden - og ikke koden bag den - at
læsbarheden er vigtig.

Du kan sagtens have et link a la

- så er der ikke problemer med læsbarheden.

Hvis du skal have det fulde link med som klikbar tekst, kan du
overveje at bruge en tjeneste som kortlink.dk
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bedstefar\\4

Dato : 26-09-04 13:49

> [...]
>
> Hvis du skal have det fulde link med som klikbar tekst, kan du
> overveje at bruge en tjeneste som kortlink.dk
Det er selvflgeligt et synspunkt
Men jeg kan nu godt lide at min egen kode også er læsbar for mig selv.
Pointen var netop at brugeren af min side kun ser teksten "lystlæsning" men
jeg er nødt til at have den lange link for at give brugeren emnet
lystlæsning.
Det er så lidt trælst at arbejde med en sådan link i de værktøjer jeg
normalt betjener mig af, hvor der helst ikke må være wordwrap for ikke at
bryde linken.

og så mener jeg iøvrigt at jeg citerer udmærket!

finn

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-09-04 13:55

Bedstefar\4 uttered:
> og så mener jeg iøvrigt at jeg citerer udmærket!

Du burde nu klippe alt det væk du ikke svarer på, og så lyder det også
til at du skal lære at en signatur ikke er møntet på dig personligt :)

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-09-04 14:21

"Bedstefar\4" <maybespam@SLETacnord.dk> skrev i en meddelelse

> og så mener jeg iøvrigt at jeg citerer udmærket!

Den misforstod du vist. Jens kritiserer ikke din citatteknik. Det er bare
hans standard-signatur, der indeholder den bemærkning.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : cykelsmeden

Dato : 26-09-04 18:36

Ok, så fik vi formalia på plads
Tilbage til problemet:

>Du kan sagtens have et link a la
>
>- så er der ikke problemer med læsbarheden

hvordan (om muligt?) kan jeg dele <a href="[meget lang adresse her]"> (op
til 275 karakterer) således at den også er håndterlig for mig selv i min
editor?

finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-04 20:05

Bedstefar\4 skrev:

> Det er så lidt trælst at arbejde med en sådan link i de
> værktøjer jeg normalt betjener mig af, hvor der helst ikke må
> være wordwrap for ikke at bryde linken.

Så skal du måske have opdateret dine værktøjer - eller ændre din
sidestruktur så du ikke behøver at have så lange links.
--
Jens Gyldenkærne Clausen