Validering af XHTML 1.0
Fra : Morten Holt

Dato : 24-09-04 17:47

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-04 18:16

Morten Holt skrev:

>Hej jeg har et en side med en form på. Når jeg forsøger at validere den
>siger W3C's validator at mine <input> fields ikke må stå der hvor de
>gør. Jeg kan ikke finde nogen fejl ved koden og er helt på bar bund.
>Håber nogen kan hjælpe mig.

De skal puttes ind i et blokelement, f.eks. <p> eller <div> eller
et et af de andre blokelemter, som validatoren siger.

»missing one of "p", "h1", "h2", "h3", "h4", "h5", "h6", "div",
"pre", "address", "fieldset", "ins", "del" start-tag«

class="button"></input></p>

Tilsvarende skal dine <br /> også være i et blokelement.
--
Knud

Fra : Morten Holt

Dato : 24-09-04 19:05

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-04 20:36

Morten Holt skrev:

>Det er de også hvis du kigger på linje 36 står der:
>[SNIP]
>[/SNIP]

Hvorefter, der følger en form, hvor dine input skal være i et
blockelement.

Hver input skal være i hver sit blockelement.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-04 20:42

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hver input skal være i hver sit blockelement.

Ikke nødvendigvis. Et enkelt blokelement, der indledes straks efter
<form...> og afsluttes lige inden </form>, vil være helt valid.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Morten Holt

Dato : 25-09-04 16:27

Nu fik jeg sat dem i nogle <div>'s og den validerer... Har også

Tak for hjælpen...

--
Morten 'T-Hawk' Holt
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Fra : jopa

Dato : 24-09-04 18:37

Morten Holt skriblede bla følgende:
Håber nogen kan hjælpe mig.

Her kan du få lidt hjælp til din signatur

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Morten Holt

Dato : 24-09-04 19:03

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-04 19:50

Morten Holt wrote: ???

Jeg gider ikke gå ind i egenskaber for dit indlæg, for at se, hvad du skrev.
I visningsruden står ingenting.

Kunne du lokkes til at undlade at pgp-kryptere dine indlæg i
nyhedsgrupperne.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : jopa

Dato : 24-09-04 20:13

"Morten Holt" <blackhawk@my3d.dk> skrev i en meddelelse

At hans signatur er på 4 linier

Hmmm jeg får det til 11 linier
- --
Morten 'T-Hawk' Holt
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-04 19:42

Morten Holt wrote:

> [...]
> den siger W3C's validator at mine <input> fields ikke må stå der hvor
> de gør. Jeg kan ikke finde nogen fejl ved koden og er helt på bar

Fejlen består i, at du har indsat dine inputs 'nøgne' i din form. Det må du
ikke, de skal lægges i en eller anden container.

Desuden afslutter du dine inputs på en forkert måde. Du har lavet dette:

<input type="hidden" name="deldir"></input>

Den rigtige måde er denne:

<input type="hidden" name="deldir" />

Du kan læse mere om en formulars opbygning her.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk