Fjern IE download menu crap
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-09-04 16:07

Hej

Hvordan fjerne jeg det at IE kommer op med en lille menu bjælke når jeg
kører over et billede, hvor man kan vælge at download, printe, sende med
mail..

Det er vildt irriterende og jeg har set nogle hjemmeside, hvor den ikke
kommer frem !

--
AHJ

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-09-04 16:19

Anders Holm Jensen wrote:

> Hvordan fjerne jeg det at IE kommer op med en lille menu bjælke når
> jeg kører over et billede, hvor man kan vælge at download, printe,
> sende med mail..

Indsæt denne linje i sidens head:

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-09-04 16:24

> Indsæt denne linje i sidens head:

Mange tak !

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-09-04 17:22

Anders Holm Jensen skrev:

>Det er vildt irriterende og jeg har set nogle hjemmeside, hvor den ikke
>kommer frem !

Hvorfor et det egentlig vildt irriterende?

Hvorfor vil du bestemme, hvordan folk skal bruge deres browsere,
når de er på din side?

Hvis du finder det irriterende, så kan du fjerne det under
internetindstillinger => avanceret og så slipper du helt for det
på alle sider, ikke kun dine egne.

Så er det kun din egen browser der påvirkes og ikke dine
besøgendes.
--
Knud

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-09-04 18:04

> Hvorfor et det egentlig vildt irriterende?

Simpelt ! Det ødelægger mit layout !!

Derfor..

Fra : Michael Foged

Dato : 22-09-04 18:20

On Wed, 22 Sep 2004 19:03:43 +0200, Anders Holm Jensen wrote:

> Simpelt ! Det ødelægger mit layout !!

Jeg går ikke på nettet for at se på layout[1], jeg gør det for at få
information. Min browser er mit værktøj, ikke dit repræsentationsmiddel.

[1] Men kan dog godt falde for et der ser godt ud, og ellers holder
nallerne fra min browser.

Michael Foged

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 24-09-04 07:51

Michael Foged wrote:

> Jeg går ikke på nettet for at se på layout[1], jeg gør det for at få
> information. Min browser er mit værktøj, ikke dit repræsentationsmiddel.

Hørt! Det er brugerens browser.

Hvis man ønsker at "styre" brugerens browser ender det med at ens kode
er fyldt med en masse ekstra meta-tags og specielle attributter.

For det næste bliver vel at man ønsker at browseren ikke må auto-shrink,
vise IE info-bar, status-bar, lave speciel markering af søgeord eller
elementer, egen styling af form-felter o.s.v.

Alle disse ting er ikke web-udviklerens hovedpine.

Hvis man ønsker at styre det 99.99%, så lave det i Flash.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 22-09-04 18:07

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> på alle sider, ikke kun dine egne.
>
> Så er det kun din egen browser der påvirkes og ikke dine

Jeg fjerner det da personligt selv, da jeg finder det irriterende, rent
designmæssigt.

folk kan stadig højreklikke på billeder, den mulighed har jeg ingen
intention om at fjerne. Men IE har efterhånden så mange "grimme ting" , som
kan blive irritationsmomenter.

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : inga schmidt

Dato : 22-09-04 22:14

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvorfor vil du bestemme, hvordan folk skal bruge deres browsere,
> når de er på din side?

Det er da kun IE, der viser den bjælke. Den er ikke køn, og man jo bare
højreklikke på biledet for at få de samme muligheder.

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

Fra : Claus Sørensen

Dato : 22-09-04 23:39

Hvad med at sætte billederne ind som baggrund i en tabel, så kommer de der
ting jo ikke frem?!
/gotha

"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4151eb07$0$39268$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-09-04 14:49

Claus Sørensen wrote:
> Hvad med at sætte billederne ind som baggrund i en tabel, så kommer
> de der ting jo ikke frem?!

Tabeller er til tabulære data - dvs. den slags, det på papir vil være
naturligt at lægge i en tabel. Metoden er i øvrigt mere besværlig og
kodetung end den af mig vist kode tidligere i tråden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk