Fra 'frames' til 'div'.....
Fra : Dennis Munding

Dato : 21-09-04 17:16

Hej alle!

Det er efterhånden noget tid siden, at jeg skrev her sidst.
Men nu vil jeg benytte lejligheden til at sige "TAK!" officielt
for den støtte, som jeg har modtaget i forbindelse med
videreudviklingen af den ene af min hjemmesider!

Jeg vil hermed gerne sige "TAK!" til Erik Ginnerskov -
http://hjemmesideskolen.dk , http://ginnerskov.frac.dk &
http://html-faq.dk - for den enorme støtte - og tålmodighed - som
du har givet/udvist for mig!!

Det (næsten) færdige resultat kan - indtil det er valideret -
beskues på http://mundings-test.mundings-memorial.dk/

Herefter vil det være tilgængeligt på
http://mundings-memorial.dk/ hvor den 'gamle' version (frames)
p.t. befinder sig....

Tak for nogle knaldgode sider og indlæg alle sammen!!!

Med venlig hilsen

Dennis Munding

http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/
(Mit næste projekt - den er også lavet i frames....)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-09-04 21:43

Dennis Munding wrote:

> [...]
> videreudviklingen af den ene af min hjemmesider!

> Det (næsten) færdige resultat kan - indtil det er valideret -

Hej Dennis.

Du bør lægge din <div id="top"> og din <div id="topbar"> sammen til en og
gøre den samlede højde lidt højere (ca. 20 px).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-09-04 06:33

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hej Dennis.
>
> Du bør lægge din <div id="top"> og din <div id="topbar"> sammen til en og
> gøre den samlede højde lidt højere (ca. 20 px).

Det lyder meget fornuftigt Erik, men hvordan gør jeg det, uden at ændre på
det nuværende udseende?? (Har haft rigelig problemer med placering af
flagene...)

Dennis Munding

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-09-04 11:27

"Dennis Munding" <webmaster@mundings-memorial.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder meget fornuftigt Erik, men hvordan gør jeg det, uden at ændre på
> det nuværende udseende?? (Har haft rigelig problemer med placering af
> flagene...)

Du har:

<klip fra din kildekode>

version!" /></a></p>
/></a></p>
//--></script></p>

</klip>

Inde midt i det viste fjerner du '</div><div id="topbar>'. så er de to
div'er lagt sammen til en og den sorte baggrund under billedet i toppen vil
nu strække sig ned forbi din tæller og de to flag.

Prøv undervejs også at se din side i et 800 px bredt vindue. Det ser ud som
om du har arbejdet i 1024x768.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-09-04 13:52

Hej igen Erik!

> [...]
> div'er lagt sammen til en og den sorte baggrund under billedet i toppen vil
> nu strække sig ned forbi din tæller og de to flag.

Det er hermed gjort... Endnu engang tak!

> Prøv undervejs også at se din side i et 800 px bredt vindue. Det ser ud som
> om du har arbejdet i 1024x768.

Har ikke arbejdet i 1024x768px, men derimod i 800x600, som du har foreslået -
det gør jeg altid, da jeg synes - men det er jo min mening - at det er den
bedste skærmopløsning!

Med venlig hilsen

Dennis Munding

http://mundings-memorial.dk/
http://mundings-test.mundings-memorial.dk/ (Det "nye" Mundings-Memorial.dk!!)
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/ (Min familie-side med masser af
gode links og billeder fra min kones og mit bryllup i april i år...)

Fra : Daniel Andersen

Dato : 22-09-04 14:41

Jeg vil bare lige at din hjemmeside der helt forkert ud i Mozilla FireFox!

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-09-04 20:17

Hej Daniel!

> Jeg vil bare lige at din hjemmeside der helt forkert ud i Mozilla FireFox!

Det skal jeg selvfølgelig beklage, men jeg har ikke på nuværende tidspunkt
tænkt mig at ændre det, så det fungerer i Mozilla og Firefox af flere
grunde....
Den første grund er, at ca. 90% af alle browsere er p.t. IE....
Den anden er, at jeg p.t. ikke er øvet nok udi web-design-kunsten til at lave
en sådan ændring.

Men jeg tager det selvfølgelig til efterretning, så jeg - når jeg er blevet
lidt mere rutineret - kan lave om på det, så også Mozilla- og Firefox-brugere
kan få glæde af siden...

Men du må huske på, at den jo mest er stilet til mine familie-medlemmer Verden
over, så jeg tror, at "skadens" omfang er begrænset....

Men mange tak for oplysningen alligevel!
Det er altid rart med respons - positivt som negativt!

Med venlig hilsen

Dennis Munding

http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/