Hover smadrer det hele i IE5.5
Fra : Michael Foged

Dato : 22-09-04 09:45

Hej
På den side jeg arb. med har jeg 3 <div> der er floated left. I alle 3
IE5.5 helt amok og udvider (horisontalt) <div> så hver af dem fylder
10-15 gange en side-bredde.
I Mozilla er der ingen probl. Jeg har ikke andre vesioner af IE at teste
op mod, men det skulle da gerne kunne virke i IE5.5 (10% af de
besøgende).
Kan det være fordi float'erne er defineret med % som bredde?

Siden kan ses her. De problematiske "links" er dem i venstre og i højre
side. Hvis jeg efterfølgende fører musen henover de links der er i
toppen, er det iorden på IE, ligeledes hvis jeg manuelt reloader siden.

http://mogif.de/trade/?gruppe_id=6&pos=5&pos2=7&boots_id=22#det

Siderne skulle validere.
Det skal lige nævnes at der er en del der endnu ikke er oploadet.

Nogen ideer om hvad jeg gør galt?

michaeL Foged

Fra : Michael Foged

Dato : 22-09-04 09:47

On Wed, 22 Sep 2004 10:45:29 +0200, Michael Foged wrote:

Ups, skal nok også lige nævne at serveren kan være lidt sløv!

Michael FogEd

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-04 12:24

Michael Foged skrev:

> Ups, skal nok også lige nævne at serveren kan være lidt sløv!

Et ups mere - dit ur er en dags tid foran. Ret det venligst.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Foged

Dato : 21-09-04 12:36

On Tue, 21 Sep 2004 13:24:17 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Et ups mere - dit ur er en dags tid foran. Ret det venligst.

Skulle være rettet nu.

MiChael Foged

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-04 12:23

Michael Foged skrev:

> Siderne skulle validere.

Der er et par småfejl i css-koden (manglende værdier til
background-color).

> Det skal lige nævnes at der er en del der endnu ikke er
> oploadet.

Tja - blandt andet billederne. Jeg vil foreslå dig at lægge de
billeder der skal bruges op - det kan være en del af årsagen til
problemet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Foged

Dato : 21-09-04 12:40

On Tue, 21 Sep 2004 13:22:54 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Tja - blandt andet billederne. Jeg vil foreslå dig at lægge de
> billeder der skal bruges op - det kan være en del af årsagen til

Så er billederne oploadet.

p.g.a. noget php noget går det galt hvis man klikker på Complete List,
så undlad det;)

MicHael Foged

Fra : Michael Foged

Dato : 21-09-04 12:43

On Tue, 21 Sep 2004 13:22:54 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Der er et par småfejl i css-koden (manglende værdier til
> background-color).

Skal browserne ikke tolke det som værende transparent, hvis de ikke er
angivet?

Men jo det skal vel med for at man kan være sikker;)

MichaEl Foged

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-04 13:28

Michael Foged skrev:

> Skal browserne ikke tolke det som værende transparent, hvis de ikke er
> angivet?

Jo, men det er ikke tilfældet her. Du har angivet en halv definition
(background-color:;) - det er ikke det samme som helt at undlade en
linje med background-color.

Men browserne vil formentlig alle blot ignorere linjen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Foged

Dato : 21-09-04 13:55

On Tue, 21 Sep 2004 14:28:07 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jo, men det er ikke tilfældet her. Du har angivet en halv definition
> (background-color:;) - det er ikke det samme som helt at undlade en
> linje med background-color.

OK det er fordi webhotellet spiller mig et puds, med nogle php-variabler.

Jeg har netop oploadet hvor jeg har fjernet de variabler. Har ikke selv
adgang til IE for øjeblikket, så jeg kan ikke se om det har hjulpet. Jeg
tvivler dog, da fejlen også er på localhost, og der er variablerne sat.

michael Foged

Fra : Michael Foged

Dato : 21-09-04 14:34

On Wed, 22 Sep 2004 10:45:29 +0200, Michael Foged wrote:

Hej

Glem denne tråd. Mit script virker ikke ordentligt på serveren (endnu).

Michael Foged

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 21-09-04 18:04

Stil dit ur

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-04 21:46

thomas schreiber (8200) skrev:

> Stil dit ur

1) Michael Foged stillede sit ur 5½ time før dit indlæg.

2) Lidt venlighed skader ikke hvis man gerne vil vejlede. Læs gerne
<http://usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html>

3) Det er svært at se hvem du svarer på når du ikke citerer noget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen