Problem med hover-effekt i en tabel (IE)
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 20-09-04 21:06

Hej,

Jeg har et problem med en hover-effekt i en tabel.

Jeg har oprettet tabellen for at få orden i layoutet og nu skal
jeg have tilføjet en hover-effekt på et hyperlink. Hover-effekten
er gennemgående i hele siden så det er vigtigt at den virker.

a { background-color: white;
color: black }-->

a:hover { background-color = red;
color: red }-->

(Der er flere klasser til tekst-formatering)

table.kontakt { font: bold 5px verdana, sans-serif;
text-align: left;
color: black }-->

width="285">

href="mailto:kasper_pedersen@tdcadsl.dk">kasper_pedersen@tdcadsl.
dk</a></td>

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvorfor hover-effekten ikke
virker...?????

KP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-04 21:21

Kasper Pedersen skrev:

> [...]
> color: red }-->
>
>(Der er flere klasser til tekst-formatering)
>
> table.kontakt { font: bold 5px verdana, sans-serif;

Et link til siden ville være rart, så er det nemmere at se fejl
og evt. finde den.

Men der er et par fejl i koden.

Før i tiden indsatte man <!-- og --> for at undgå, at css blev
vist på siden i browsere, der ikke forstod css.

Det er ikke noget problem i dag så glem det.

Hvis man endelig vil bruge det, så
a { background-color: white;
color: black }
a:hover { background-color = red;
color: red }
-->

Fejlen er altså, at du har --> (color: red }-->) efter hver
definition, det skal der ikke være.

Når man bruger kortformen font, så _skal_ font-size vøre først

Du bruger
font: bold 5px verdana, sans-serif;

skal være
font: 5px verdana, sans-serif bold;
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-09-04 21:19

Kasper Pedersen skrev:

Hvad laver den kommentarkode der?

> a { background-color: white;
> color: black }-->

- og hvorfor har du flere omgange af en slutkommentarkode ("-->")?

Prøv at slette kommentarerne - eller i hvert fald den ekstra
slutkommentar.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 21-09-04 14:15

Kasper Pedersen wrote:

For at få det hele på det rene, så kan jeg se, at du har classes på
forskellige celler hvor du sætter noget typografisk. Du skal være klar
over, at :hover IKKE virker på andet end alm. links i IE. Det er
desværre kun moderne browsere der understøtter :hover på andre elementer
end a.

Claus