Problem med folde-ud-menu (mhalist)
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-04 11:52

Et bud på hvorfor menu'en på http://www.varde-gym.dk er blevet så
"tung" at danse med (nederst citerer jeg et indlæg fra .../webdesign/ris
og ros for at præcisere)?

Det er sket, efter at jeg gjorde øverste led/menupunkter (+) til links
til andre sider (for at undgå "døde" links, eller hvad det nu hedder -
altså links der kun fører til samme side, som man er på).

www.hintzmann.dk er anvendt samme princip, uden at det samme sker.

Citat:
"Der er et problem med folde-ud-menuen i venstre side. Når man klikker
på "+'erne" for at folde et punkt ud i træstrukturen, virker det som
regel
godt nok, men når man klikker på underpunkterne, vender menuens visning
ofte tilbage til et andet udfoldet menupunkt, mens det klapper punktet
sammen, man stod på. Tilsyneladende fuldstændig vilkårligt - selvom der
er en tendens til, at den oftest vender tilbage til, at kalenderen er
udfoldet. Set både i Firefox 1.0 og Explorer 6.0."

Mvh. Lisbet

Fra : Lars Olesen

Dato : 20-09-04 07:18

Lisbet Laursen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Et bud på hvorfor menu'en på http://www.varde-gym.dk er blevet så
> "tung" at danse med

Der er slet ingen problemer her i Firefox / Windows 2000. Jeg har udfoldet
hele menuen incl. underpunkter og lukket dem vilkårligt, og den fungerer
bare. Til gengæld har du en vandret scrollbar: Prøv at fjerne width på
p.14, så har jeg i hvert fald ikke nogen vandret scrollbar i Mozilla.

I øvrigt burde du omdøbe alle de der mærkelige c1, c2 mv., så du selv
senere kan se, hvad de hører til, og det er lettere at overskue dit
stylesheet.

Hvorfor har du følgende i mhaList.css:

html, body {
   margin:0;padding:0;
   font:100% verdana;
}
hr {display:none;}
h2 {margin:1em 0 0.2em 0;}
address {
   margin-top:1em;
}

--
Lars Olesen
Webmaster www.vih.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 21-09-04 11:46

Lars Olesen wrote:
> Til gengæld har du en vandret scrollbar: Prøv at fjerne width på p.14,
> så har jeg i hvert fald ikke nogen vandret scrollbar i Mozilla.

Er sket.

> I øvrigt burde du omdøbe alle de der mærkelige c1, c2 mv., så du selv
> senere kan se, hvad de hører til, og det er lettere at overskue dit
> stylesheet.

Jeg har dem fra http://infohound.net/tidy/, men det er rigtigt, at de
bør omdøbes - og i øvrigt ryddes op i.

> Hvorfor har du følgende i mhaList.css:
> html, body {margin:0;padding:0; font:100% verdana;}
> [...]

Jamen, det ved jeg egentlig ikke, - fordi jeg har overtaget mhaList fra
Hintzmann. Skulle jeg fjerne det, mon?

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 20-09-04 07:47

Lisbet Laursen wrote:
> Et bud på hvorfor menu'en på http://www.varde-gym.dk er blevet så
> "tung" at danse med (nederst citerer jeg et indlæg fra .../webdesign/ris
> og ros for at præcisere)?

Hej Lisbet

Umiddelbart vil jeg sige at det skyldes at du bruger en version 1.0
beta. Jeg havde nogle problemer med at gemme cookies og jeg kan ikke
huske hvornår jeg fiksede det. Men prøv at opdatere til den nyeste
version 1.2

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 20-09-04 19:52

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> [...]
> beta. Jeg havde nogle problemer med at gemme cookies og jeg kan ikke
> huske hvornår jeg fiksede det. Men prøv at opdatere til den nyeste

Hej Lars og Martin

Tak for svar. Jeg vil forsøge at arbejde videre ud fra dem.

Venlig hilsen
Lisbet