Problem med frameset i Mozilla 1.6 under L~
Fra : Peter Westh

Dato : 28-10-04 08:24

Hej,

Jeg har et frameset, som virker i alle browserer under windows, men som
lader til at give problemer for Mozilla og Firefox under Linux:.

http://www.akademikernet.dk/sw18587.asp

Er der nogen, der har et bud på, hvad årsagen kan være?

Bemærk, du/I SKAL ikke kunne se indholdet af content-framen - det er
meningen, at man skal få en java-popup der prompter for login.

p.f. tak

Peter Westh
web- og kommunikationsmedarbejder, Dansk Magisterforening
pw@magister.dk
www.magister.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-04 10:16

Peter Westh skrev:

> Jeg har et frameset, som virker i alle browserer under windows, men som
> lader til at give problemer for Mozilla og Firefox under Linux:.

Hm - jeg har netop testet i IE og Firefox under windows - begge med
samme negative resultat.

Problemet er at du bruger et ikke-requestet pop op-vindue - der blokeres
af enhver browser med pop op-blokering installeret. Det gælder
Mozilla/Firefox (uanset operativsystem), IE 6 med google toolbar, IE 6
med seneste opdateringer under XP, Opera (uanset styresystem) og mange
flere.

> Bemærk, du/I SKAL ikke kunne se indholdet af content-framen - det er
> meningen, at man skal få en java-popup der prompter for login.

For en ordens skyld - der er ikke noget java involveret på din side. Det
er javascript - der er noget helt andet.

Lav et link til login-siden i stedet for at regne med at pop op-vinduer
dukker op af sig selv.

NB: Dit spørgsmål hører hjemme i webdesign-hierarkiet. Jeg sætter
opfølgning til hovedgruppen der - <news:dk.edb.internet.webdesign>. Det
vil sige at svar på indlægget her automatisk havner i nedenstående
gruppe hvis man ikke aktivt hindrer det.

FUT: dk.edb.internet.webdesign
--
Jens Gyldenkærne Clausen