Min browser vil ikke vise favicon.ico
Fra : Nenad

Dato : 24-10-04 22:26

Hejsa

Jeg er igang med at rode med en hjemmeside og har rodet med favicon i
flere timer uden held. Nu har jeg været på google.com, politiken.dk,
html.dk, jubii.dk uden at se nogle faviconer.

Jeg kører med IE 6 XP SP2, ja alt det nyeste med alle service packs.

Jeg har fundet ud af at IE5 ikke understørrer favicon, men det skulle
IE6 gøre.

Jeg kan ikke lige finde noget i opsetninggen der skulle gør at den
ikke skulle vise det.

Nogle der har en ide til hvadfor jeg ikke kan se favicon.ico når jeg
broser?

På forhånd tak
Nenad

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 24-10-04 22:46

Nenad wrote:
> Jeg kører med IE 6 XP SP2, ja alt det nyeste med alle service packs.

Dér var fejlen... - "IE"...

> Jeg har fundet ud af at IE5 ikke understørrer favicon, men det skulle
> IE6 gøre.

Tjahh... - understøttelsen er bare periodisk og du har haft en dårlig
periode...

> Jeg kan ikke lige finde noget i opsetninggen der skulle gør at den
> ikke skulle vise det.

Det er snarere opbygningen (og ikke opsætningen) der er noget galt med -
desværre ikke noget hverken du eller jeg kan påvirke.

> Nogle der har en ide til hvadfor jeg ikke kan se favicon.ico når jeg
> broser?

Du bruger den forkerte browser - prøv evt. Firefox eller Opera - så
fungerer det fint.

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-04 22:48

Nenad skrev:

>Jeg har fundet ud af at IE5 ikke understørrer favicon, men det skulle
>IE6 gøre.

Det gør IE 5.x nu.

>Jeg kan ikke lige finde noget i opsetninggen der skulle gør at den
>ikke skulle vise det.

Kom med et link til siden, så kan vi andre jo tjekke om vi kan se
det.

>Nogle der har en ide til hvadfor jeg ikke kan se favicon.ico når jeg
>broser?

Da du formentlig bruger IE, så er der et par ting, der skal være
i orden.

Det skal være en rigtig *.ico i 16 farver og 16*16, må ikke være
omdøbt *.bmp.

I IE kan et favicon kun ses når den tilføjet foretrujne eller man
har lavet en genvej.

Man kan også få det frem ved at trække standardikonet (E) tre -
fire gange ned på selve siden.
--
Knud

Fra : Morten S Hansen

Dato : 25-10-04 14:50

Hvis du er intresseret i favikonerne fra politiken, DR, TV2, rejseplanen,
krak, m.fl. så har hentet dem ned og bruger dem i en ekstra toolbar i min
browser.

Hvis du vil have dem så smid en mail....

/Morten

Fra : Nenad

Dato : 25-10-04 21:04

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> wrote in message news:<417d0486$0$18212$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> browser.
>
> Hvis du vil have dem så smid en mail....

Hejsa

Jeg har fået det til at virke lang om længe.
Jeg ved ikke hvad fejlen var men jeg begyndte helt forfra og det kom til at virke.

Mvh
Nenad

Fra : Bo Christensen

Dato : 25-10-04 18:48

Nenad skrev:

> Nogle der har en ide til hvadfor jeg ikke kan se favicon.ico når jeg
> broser?

I IE virker favicon kun (periodisk) på sider du føjer til foretrukne.

--
Bo