Firefox 1.0PR
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 21-10-04 18:24

Jeg bruger ovenstående browser (Gecko/20041007 Firefox/0.10.1), hvilket jo i
nogle få tilfælde kan gøre det en smule problematisk at surfe på nogle
sites.
Et enkelt af de sites er f.eks. www.sexnoveller.dk
Baggrunden på den side er for ca. 4/5's vedkommende temmelig mørk, hvilket
gør det såvel besværligt som ubehageligt at læse teksten.

Kan man på nogen måde ændre i baggrundsfarven, således at ændringen kun
gælder dette ene site og ikke alle sider man besøger?

Mvh. Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-04 12:58

Jan Allan Andersen wrote:

> Et enkelt af de sites er f.eks. www.sexnoveller.dk
>
> Kan man på nogen måde ændre i baggrundsfarven, således at ændringen kun
> gælder dette ene site og ikke alle sider man besøger?

Ja, muligvis ved at definere din egen CSS-fil. Alternativt kan du
benytte et aktivt bogmærke (bookmarklet), der gør siden mere læselig.
Tjek http://kimludvigsen.dk/tips-internet-bookmarklets.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 22-10-04 05:18

Den Thursday 21 October 2004 06:58 skrev Kim Ludvigsen bl.a.
(<4177A458.5F8F@kimludvigsen.dk>):

> Ja, muligvis ved at definere din egen CSS-fil. Alternativt kan du
> benytte et aktivt bogmærke (bookmarklet), der gør siden mere læselig.
> Tjek http://kimludvigsen.dk/tips-internet-bookmarklets.html

Det fungerede jo helt perfekt
Tak for hjælpen.

Mvh. Jan

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 22-10-04 05:53

Et andet problem jeg har med Firefox 1.0PR er, at jeg kan ikke få den til at
åbne links - Og kan heller ikke få den til at blive standard-browser,
selvom jeg svarer Ja hver gang den spørger mig.

De problemer har jeg ikke med Firefox under WinXP, men her i Linux under
KDE 3.3.1 går det galt.
Når jeg forsøger at åbne et link, kommer der f.eks. istedet denne besked;

"The file /tmp/kdecache-roor/krun/4109.0.index.phtml cannot be found. Please
check the location and try again."

Har ellers i "Component Chooser" defineret, at Firefox skal være Default Web
Browser.

Mvh. Jan