Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Genvej i Opera
Fra : Sørensen

Dato : 13-10-04 19:34

Jeg har gennem et stykke tid afprøvet forskellige browsere for at finde et
godt alternativt til IE - og jeg må sige, at førstepladsen går klart til
Opera - hurtig, flot, utroligt mange tilpasningsmulighede m.m. Avant var
nu også med til det sidste !
MEN - jeg har ikke fundet ud af, hvordan man lægger et link fra Opera ud
på skrivebordet. I IE trækker man jo bare et hjørne fra pgl. side, og i
andre, bla. Slimbrowser, kan man højreklikke og vælge "opret genvej" - men
hvordan gør man i Opera?
preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-04 21:33

Sørensen skrev:

>MEN - jeg har ikke fundet ud af, hvordan man lægger et link fra Opera ud
>på skrivebordet.

Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre.

Omvej:
Peg på linket, højreklik og vælg "Copy link address".
Højreklik på skrivebordet og vælg "Shortcut".
Tryk Shift-Insert (eller Ctrl-V)
Tryk Enter to gange.

--
Bertel

Fra : Sørensen

Dato : 14-10-04 07:58

Wed, 13 Oct 2004 22:32:58 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> skrev:

> [...]
>
> Omvej:
> Peg på linket, højreklik og vælg "Copy link address".
> Højreklik på skrivebordet og vælg "Shortcut".
AH, det virker da også som først beskrevet, altså at trække adressen fra
adressefeltet ud på skrivebordet. Linket lægger sig bare ikke dèr, hvor
man har sluppet det, men et andet sted på skrivebordet. Men det kommer da
derud. Hos mig, ihvertfald!
preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-10-04 08:28

Sørensen skrev:

> AH, det virker da også som først beskrevet, altså at trække adressen fra
>adressefeltet ud på skrivebordet.

Ja - men det vidste jeg bare ikke da jeg skrev mit svar.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-10-04 22:14

Sørensen <remove_pbs@adslhome.dk> posting:

>MEN - jeg har ikke fundet ud af, hvordan man lægger et link fra Opera ud
>på skrivebordet.

Højreklik på linket. Hold nede. Træk ned eller op. Træk så ud på
skrivebordet og slip. Sjovt nok er det ikke muligt med fanebladene i
Opera.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-04 22:15

Christian Bohr-Halling skrev:

>Højreklik på linket.

Mener du ikke venstreklik? Højreklik virker ikke hos mig (Opera
7.54 XP).

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-10-04 23:02

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> posting:

>Mener du ikke venstreklik? Højreklik virker ikke hos mig (Opera
>7.54 XP).

Jo. Venstreklik.