The page cannot be displayed
Fra : R2-D2

Dato : 10-10-04 08:32

Når jeg går på http://www.google.com, kommer fejlen
'The page cannot be displayed' i bunden står der 'Cannot find server or DNS
Error'
men en nslookup giver følgende resultat
Default Server: ns3.inet.tele.dk
Address: 193.162.153.164

> www.google.com
Server: ns3.inet.tele.dk
Address: 193.162.153.164

Non-authoritative answer:
Name: www.google.akadns.net
Addresses: 216.239.59.99, 216.239.59.104, 216.239.59.147
Aliases: www.google.com

Jeg har prøvet flere sider, men jeg kan ikke komme på nogen af dem
Jeg køre
Windows XP SP2
IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-10-04 09:09

R2-D2 wrote:

> Jeg har prøvet flere sider, men jeg kan ikke komme på nogen af dem

Først skriver du en masse om Google, og så skriver du ovenstående. Er
det flere sider hos Google, eller er det flere sider på nettet - eller
er det /alle/ sider på nettet?

Hvis det kun er Google og enkelte andre sider, så prøv at tjekke din
hosts-fil, om den skulle have fået indsat en omdirigering af Google og
eventuelt andre sider, du har problemer med. Der er vist spyware, der
laver den slags numre.

Hvis det er alle sider på nettet, så prøv om du kan komme på denne:
http://80.196.130.137

Hvis du kan komme på den, og du ikke kan komme på
http://kimludvigsen.dk, så får du ikke fat i din udbyders DNS-server.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : R2-D2

Dato : 10-10-04 14:13

Jeg kan ikke åbne http://80.196.130.137, og ja det er alle sider, men jeg
har lige fundet ud af det kun er på port 80, altså http:// sider, men jeg
godt kan nå eks https://mail.microsoft.com/exchange ??

Jeg har flere maskiner kørende på min switch, og der ser jeg ikke problemet,
så det må være noget lokalt på denne pågælende maskine.
Jeg har forsøgt at slå den lokale firewall fra, men det er samme resultat

Fra : R2-D2

Dato : 10-10-04 14:50

Fundet, AD-aware blev opdateret, og en ny skanning igen fandt noget, og
efter en genstart så spiller det igen