Browser
stl_s 3840
arlet 2470
[Firefox] åbne i ny tab
Fra : Kristian Thy

Dato : 03-10-04 22:49

Jeg bruger Mozilla normalt, men har lige downloadet Firefox 1.0RC til
Windows. I Mozilla kan jeg åbne links i en ny tab ved at klikke på
mellemste museknap; det kan jeg ikke få Firefox til, og opsætningsmenuen
er jo mildest talt decimeret i forhold til Mozilla. What gives?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-10-04 11:01

Kristian Thy wrote:
> [...]
> mellemste museknap; det kan jeg ikke få Firefox til, og opsætningsmenuen
> er jo mildest talt decimeret i forhold til Mozilla. What gives?

Hvis ikke du allerede har gjort det, så installér Tabbrowser Extensions
fra http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_tabextensions.html.en

Så har du fuld kontrol over dine tabs.

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 04-10-04 11:10

Mikkel Z. Herold uttered:

> Hvis ikke du allerede har gjort det, så installér Tabbrowser Extensions
> fra http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_tabextensions.html.en
>
> Så har du fuld kontrol over dine tabs.

Det er jo en plugin til Mozilla og Firefox. Jeg kan derfor ikke tro det
kan løse mit problem, der netop handler om en feature der findes i
Mozilla som default, men som tilsyneladende ikke er tilstede i Firefox.

Jeg kan da heller ikke se noget i listen over features i Tabbrowser
Extensions der kan overbevise mig. Desværre.

\\kristian

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-10-04 11:25

Kristian Thy wrote:
> Det er jo en plugin til Mozilla og Firefox. Jeg kan derfor ikke tro det
> kan løse mit problem, der netop handler om en feature der findes i
> Mozilla som default, men som tilsyneladende ikke er tilstede i Firefox.

Prøv nu alligevel - Tabbrowser Extensions giver dig tonsvis af muligheder!

> Jeg kan da heller ikke se noget i listen over features i Tabbrowser
> Extensions der kan overbevise mig. Desværre.

Måske ikke, men hvis du installerer den og går ind under Tabs ->
Tabbrowser Extensions Preferences -> Use Tab -> Links -> Advance (sic!),
så er der en tjekboks under "Behaviour of links", der hedder
"Middle-click or Ctrl+click/enter of links", og den er afkrydset som
standard - har lige testet, og det virker i hvert fald i min 0.9.3!

Mvh.

Mikkel

Fra : Anders Lund

Dato : 04-10-04 12:15

Mikkel Z. Herold wrote:
> standard - har lige testet, og det virker i hvert fald i min 0.9.3!

Bare af rent nysgerighed ... hvorfor ikke 0.10.1 ? Eller du har måske
bare ikke gidet? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-10-04 13:47

Anders Lund wrote:
> Bare af rent nysgerighed ... hvorfor ikke 0.10.1 ? Eller du har måske
> bare ikke gidet? :)

Jeg har næsten lige opgraderet fra 0.7 til 0.9.3, så jeg gider faktisk
ikke skulle til det igen lige nu... Jeg synes det er besværligt at
skulle downloade themes og extensions og få det hele konfigureret hver
eneste gang der er en ny version, så jeg nøjes med hver anden/tredje!

Bare de dog kunne gøre det lidt lettere at opgradere, men sådan må det
vel være med software under udvikling.

Mikkel

Fra : Anders Lund

Dato : 04-10-04 13:56

Mikkel Z. Herold wrote:
> Jeg har næsten lige opgraderet fra 0.7 til 0.9.3, så jeg gider faktisk
> ikke skulle til det igen lige nu... Jeg synes det er besværligt at

Ok. :)

> Bare de dog kunne gøre det lidt lettere at opgradere, men sådan må det
> vel være med software under udvikling.

Faktisk kunne opdateringen fra 0.10 til 0.10.1 ske inde fra selve
Firefox via dens update-ting. Der var så også kun tale om ét sikkerhedshul.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-04 11:37

Kristian Thy wrote:

> [...]
> mellemste museknap; det kan jeg ikke få Firefox til, og opsætningsmenuen
> er jo mildest talt decimeret i forhold til Mozilla. What gives?

Det virker fint her. Jeg har ingen extensions installeret, medmindre der
ligger et eller andet fra en tidligere version af Firefox (Extension
Manager viser intet). Jeg kan ikke huske, hvad jeg eventuelt har ændret
i en tidligere version, men jeg har intet ændret i den nye.

Jeg ved ikke, om det er denne indstilling, der gør det, men prøv at
skrive about:config i adressefeltet. Skriv tab ud for filter. Hos mig
står der true ud for browser.tabs.opentabsfor.middleclick.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Kristian Thy

Dato : 05-10-04 00:02

Kim Ludvigsen uttered:
> Jeg ved ikke, om det er denne indstilling, der gør det, men prøv at
> skrive about:config i adressefeltet. Skriv tab ud for filter. Hos mig
> står der true ud for browser.tabs.opentabsfor.middleclick.

Argh. Der stod også true hos mig, så jeg gik på opdagelse i Windows. Det
viser sig at man ikke kan have midterste museknap sat til 'paste' og så
samtidig forvente at det er mellemklik hvis man klikker på ting det ikke
giver mening at paste på ...

Tak for tippet om about:config, i øvrigt. Hvorfor er det at man ikke kan
få alt det ind i Tools -> Preferences som man har i Mozilla?

\\kristian
--
<URL:http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt>
<URL:http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm>