Mozilla "glemmer" permanente cookies?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 03-10-04 12:18

Jeg har nogle hvor jeg har tilladt brugen af permanente cookies, mnes
resten er session cookies. Men jeg synes Mozilla "glemmer" de
permanente efter et stykke tid.
Det drejer sig bl.a. om DRs programoversigt og Rejseplanen samt min
netbank, og det er ret iriterende at skulle starte forfra med faste
indstillinger/indtastninger en gang om måneden eller noget i den stil.

Gemmer Mozilla kun cookies for en bestemt periode, eller er det
webstederne som ændrer sig?

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 15:04

jubija@yahoo.dk wrote:
> Gemmer Mozilla kun cookies for en bestemt periode, eller er det
> webstederne som ændrer sig?

Der er vist ikke noget som hedder en "permanent" cookie. De får alle en
udløbsdato, men denne dato kan så også sættes til om 30 år. :)

Hvis du går ind i Tools -> Options -> Privacy -> Cookies -> View cookies
og markere en cookie, kan du se hvornår den udløber.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jacob Riis

Dato : 03-10-04 16:39

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> indstillinger/indtastninger en gang om måneden eller noget i den stil.
>
> Gemmer Mozilla kun cookies for en bestemt periode, eller er det

Jeg vil blot oplyse at jeg også havde problemer med DRs programoversigt for
en måneds tid siden med min Mozilla. Men nu ser alt til at virke fint igen.
Ellers har jegf ikke bemærket problemer med cookies.

Din netbank har sikkert valgt nogen sikkerhedsindstillinger der tvinger
cookies til ikke at blive gemt. Jeg har læst at det er normal praksis ( min
egen netbank bruger det også )

--
Min Mozilla weblog
http://www.livejournal.com/users/jacob667