FastFind plugin? (som Mozilla)
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-04 14:46

(også postet på opera.skandinavisk)

hej,

Findes der et plugin/hack, der kan få Opera til at springe/skifte mellem
links ligesom Mozillas fastfind funktion, hvor man navigerer via bogstaver
i links. (ex: man ser en overskrift/heading der hedder 'Download the
internet now' og taster 'd' for at springe dertil)

--
mvh Torben

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-09-04 15:47

Således skrev Torben Kristensen den Sat, 25 Sep 2004 15:46:00 +0200:

> [...]
>i links. (ex: man ser en overskrift/heading der hedder 'Download the
>internet now' og taster 'd' for at springe dertil)

Tryk på "," og f.eks., i dit tilfælde, "d"

Knud
--
DEATH to all fanatics...

Fra : Torben Kristensen

Dato : 25-09-04 16:16

Knud Winckelmann wrote:

> Tryk på "," og f.eks., i dit tilfælde, "d"
>
> Knud

Fantastisk! Og, en smule pinligt at jeg ikke har spottet det før på "Using
the Keyboard" hjælpesiden:
"Search for text in links in page...."

--
mvh Torben

Fra : Torben Kristensen

Dato : 25-09-04 16:43

Torben Kristensen <stormt@tiscali.dk.giderikkespam> wrote:

> Fantastisk!

en lille note om Opera hhv. Firefox metoden. Ex:

På Politikens aktuelle forside ruller jeg nedad med piletaster og
bestemmer mig for at læse artiklen med overskrift:
"Irak for alvor på dagsordenen i USA's valgkamp"
jeg trykker komma og taster 'usa' og bliver sendt op til overskriften "USA
jagter hovedfjende i Fallujah". Ligesom ved alm. ctrl+f søgninger (som jeg
sikkert aldrig mere vil bruge) springer jeg mellem søgehits med 'F3'.

I Firefox skal jeg i stedet trykke 'u' 9 gange inden den rammer den
ønskede overskrift - kan sikkert gøres smartere, jeg har ikke dyrket
Firefox så meget.

- nogle af tasterne på min bærbare er røget, så jeg blev tvunget bort fra
den og musen og presset ud i alle disse krumspring på et eksternt
tastatur. Heldigvis viser det sig ret smart og nemt (bare jeg holder mig
fra explorer).

--
mvh Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-09-04 17:30

Torben Kristensen skrev:

> I Firefox skal jeg i stedet trykke 'u' 9 gange inden den
> rammer den ønskede overskrift - kan sikkert gøres smartere,
> jeg har ikke dyrket Firefox så meget.

Har du prøvet at trykke F3 i Firefox? Det virker præcis som i Opera
- dvs. man springer videre til næste hit.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben Kristensen

Dato : 25-09-04 19:16

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

> Har du prøvet at trykke F3 i Firefox? Det virker præcis som i Opera
> - dvs. man springer videre til næste hit.

Jeps, prøvede også at skrive 'usa' i stedet for bare 'u'...Firefox gør det
samme som Opera, man behøver bare ikke trykke ',' først.

Operas "Search for text in page" via '.' (punktum) er til gengæld super
anvendelig til tekstsøgning uden at bruge ctrl+f.

--
mvh Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-04 00:46

Torben Kristensen skrev:

> Jeps, prøvede også at skrive 'usa' i stedet for bare
> 'u'...Firefox gør det samme som Opera, man behøver bare ikke
> trykke ',' først.

Nemlig. Opera har dog en god forklaring på at "gemme"
søgefunktionen bag en ekstra tast (kommaet). Der er så mange
prædefinerede genveje i Opera (også "bogstavgenveje" som fx z og
x), så det ikke er praktisk håndterbart at have en søgefunktion der
kan starte ved et tryk på en tilfældig tal- eller bogstavtast.

> Operas "Search for text in page" via '.' (punktum) er til
> gengæld super anvendelig til tekstsøgning uden at bruge
> ctrl+f.

Jep. Det svarer til at trykke "/" i Mozilla/Firefox'
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Sider vedr. dk.kultur.sprog: <http://gyros.dk/usenet/dks/>