Problemer med internetforbindelse og Explo~
Fra : Kasper Bang

Dato : 23-09-04 09:54

Jeg har modemforbindelse og har det problem, at forbindelsen periodevist
går ned. Jeg kan logge på uden problemer, men forbindelsen går typisk
død (fremgår af forbindelsesikonet i startmenuen nede i højre hjørne)
efter et minuts tid og kan så løbende være nede i ca. 30 sekunder af
gangen, hvor der ikke hentes noget ned. Hvis jeg downloader ting eller
henter mails, går forbindelsen ikke død. Problemet opstår tilsyneladende
kun i Explorer. Når forbindelsen først er død, er dog ikke muligt at
starte med at downloade eller hente mails, før forbindelsen kører igen.

Jeg har prøvet at installere et nyt modem, og jeg bor heller ikke
længere det samme sted, hvor problemet først opstod - så man kan vel
udelukke telefonlinjen og modemet som fejlkilder. Jeg har Windows ME som
styresystem.

Håber I kan hjælpe (og at det er den rigtige gruppe) - det her problem
irriterer mig efterhånden voldsomt!

MVH/Kasper

Fra : SerManDet

Dato : 23-09-04 14:43

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun i Explorer. Når forbindelsen først er død, er dog ikke muligt at
> starte med at downloade eller hente mails, før forbindelsen kører igen.

Prøv at kigge i dine Internet indstillinger for opkaldsforbindelsen -
hvis du f.eks har flueben i felterne Luk automatisk hvis forbindelsen ikke
bruges i xx minutter, og Afbryd forbindelse når den ikke længere er
nødvendig, ja, så skal den jo afbryde forbindelsen!!
Håber det hjalp dig.

Fra : Kasper Bang

Dato : 25-09-04 14:18

SerManDet wrote:
> [...]
> bruges i xx minutter, og Afbryd forbindelse når den ikke længere er
> nødvendig, ja, så skal den jo afbryde forbindelsen!!

Men forbindelsen bliver ikke lukket ned - den "staller" bare. hvad kan
det mon skyldes - og kan det være browserrelateret?

MVH/Kasper

Fra : Torben Kristensen

Dato : 25-09-04 15:17

Kasper Bang wrote:

> [...]
> kun i Explorer. Når forbindelsen først er død, er dog ikke muligt at
> starte med at downloade eller hente mails, før forbindelsen kører igen.

Jeg har oplevet det samme mange forskellige steder i landet, når jeg
finder et tlf-stik til min notebook. Bruger sjældent mere end 2 forsøg,
det er nu stadigvæk noget bøvl. Tror ikke det er forbundet med hvilken
browser du bruger, men det aner jeg dybest set ikke noget om.

Noget andet er: når du kører Me og surfer med modem vil jeg anbefale dig
at bruge Opera i stedet for IE. Opera er stort set dobbelt så hurtig som
IE og du kan slå billeder fra med et tastetryk på 'g'.

I flere perioder har jeg boet steder uden adgang til en hurtig opkobling
og klaret mig fint med Opera via 56k. http://www.opera.com/download/

--
mvh Torben

Fra : Kasper Bang

Dato : 01-10-04 14:07

"Torben Kristensen" <stormt@tiscali.dk.giderikkespam> wrote:
> Noget andet er: n r du k rer Me og surfer med modem vil jeg anbefale
> dig
>
> at bruge Opera i stedet for IE. Opera er stort set dobbelt s hurtig s
> om
>
> IE og du kan sl billeder fra med et tastetryk p 'g'.
>
> I flere perioder har jeg boet steder uden adgang til en hurtig opkobling
> og klaret mig fint med Opera via 56k. http://www.opera.com/download/

Et godt tip med Opera - det vil jeg prøve. Tak!

MVH/Kasper