Skærme
Fijala 3554
Samsung 172x vs. Xerox XL775D
Fra : JE

Dato : 30-10-04 09:41

Jeg har kig på 2 stk. 17" skærme >>> Samsung 172X og Xerox XL775D. Jeg har
kig på dem p.g.a. det flotte design og den lave responstid (skal også
anvendes til spil). Ydermere har de begge, f.s.v.a. billedkvaliteten,
generelt fået gode ord med på vejen.

Jeg har følgende "bekymringer" vedr. Samsung 172X:

- skærmen kan ikke indstilles ret meget i højden, den står ret lavt på
bordet i højeste position (er det et problem i praksis? jeg er selv ret høj,
188 cm

Jeg har følgende "bekymringer" vedr. Xerox XL775D:

- skærmen kan slet ikke reguleres op/ned (i højden)
- kablerne sættes i "oppe" på skærmen, istedet for nede i foden/standeren
(spørgsmål: er der såvel VGA som DVI-udgang? eller kun én af delene?)
- foden er for "plasticagtigt"? (har kun set den på billeder)

Jeg vil være glad for kommentarer til ovenstående "bekymringer" og vil
ligeledes være glad for kommentarer til skærmene generelt, hvis du er
indehaver af en af dem

mvh Jan

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 30-10-04 11:19

JE wrote:
> [...]
> (skal også anvendes til spil). Ydermere har de begge, f.s.v.a.
> billedkvaliteten, generelt fået gode ord med på vejen.

KLIP

> [...]
> - kablerne sættes i "oppe" på skærmen, istedet for nede i
> foden/standeren (spørgsmål: er der såvel VGA som DVI-udgang? eller

Begge dele. VGA sidder lige under DVI

- foden er for "plasticagtigt"? (har kun set den
> på billeder)

Foden og arm til skærm er af aluminium. Så den står godt.

> Jeg vil være glad for kommentarer til ovenstående "bekymringer" og vil
> ligeledes være glad for kommentarer til skærmene generelt, hvis du er
> indehaver af en af dem

Jeg er virkelig glad for min Xerox og den er pæn.

--
Mogens.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-04 21:22

JE wrote:
> Jeg har kig på 2 stk. 17" skærme >>> Samsung 172X
> og Xerox XL775D.

Jeg har også et godt øje til 172X, men er blevet lidt i tvivl efter
at have læst følgende artikel:
http://graphics.tomshardware.com/display/20040413/index.html
- Her få den kun 2 af 5 stjerner vedrørende afspilning af film og
4 stjerner i afvikling af spil, de siger den laver "ghosting".

Jeg har dog hørt flere her i gruppen tale godt om denne skærm
samt jeg har en kammerat der er meget glad for sin, men jeg
er jo lidt bange for at købe noget jeg ikke bliver glad for.

Jeg skal hovedsageligt bruge skærmen til tekst, såsom internet,
email og nyhedsgrupper, lidt programmering og engang imellem
spil (i stil med Counter Strike, FIFA 2005 og lignende) og film.

Jeg kan rigtig godt lide skærmens udseende, specielt den tynde
ramme og den store synsvinkel.

Har I andre skærme i ca. samme prisleje jeg bør kigge på?
- Om det er en 17 eller en 19" er mig lige meget.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-11-04 22:37

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Har I andre skærme i ca. samme prisleje jeg bør kigge på?

Jeg har læst lidt videre her i gruppen og har fundet ud af, at
S-IPS panelet er godt samt disse skærme bruge dem:
kortlink.dk/dfq

Er der andre skærm/modeller der bruger S-IPS panelet?
- Jeg syntes bedre om Samsungs slanke design.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : JE

Dato : 06-11-04 11:29

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev:
> Jeg har også et godt øje til 172X, men er blevet lidt i tvivl efter
> at have læst følgende artikel ...:

Jeg kan godt forstå din skepsis. Jeg ved godt at bedømmelserne på
edbpriser.dk skal tages med et gran salt (idet bedømmelserne godt kan lyde
sådan lidt
jeg-klapper-lige-mig-selv-på-skulderen-for-at-ha-gjort-et-godt-køb-agtig
.....). Men med_adskillige_ positive tilbagemeldinger, også vedr. spil og
film, så kan skærmen bestemt ikke være helt dårlig.

Og så har den altså et multi fedt design

Jeg synes også det er et stort plus at man har muligheden for at hænge den
op på væggen (vægbeslag medfølger).

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-11-04 21:49

JE wrote:
> Men med_adskillige_ positive tilbagemeldinger, også vedr.
> spil og film, så kan skærmen bestemt ikke være helt dårlig.

Jeg tror bestemt heller ikke at skærmen er dårligt, ville bare høre
om nogle folk havde samme opfattelse.

> Og så har den altså et multi fedt design

Nemlig, det jeg syntes er så lækkert ved den skærm er, at rammen
omkring "lærredet" er så smal. Jeg har dog set lidt nærmere på
den og syntes måske at foden ser for klodset ud, når nu rammen
ellers er så minimalistisk. Dette kan dog undgåes ved at hænge
den op på væggen, men ved nogen om man nemt kan tage den
ned af væggen og så bruge foden? Fx hvis jeg en dag blev lokket
til at game lidt med kammeraterne ;)

Et andet spørgsmål bare på Xerox / MAG XL775D skærmen,
som jeg nu har som anden mulighed - mest pga. glaspladen,
som kan beskytte skærmen. Findes denne skærm med DVI
og VGA samtidig eller kun med en af delene?
Og hvis der er begge dele, kan der så sættes 2 PCer til og
man derved kan skifte imellem dem når de kører?
(pt. bruger jeg en vga-switch til dette formål)

172X har begge tilslutningsmuligheder, men kan den have
2 PCer tilkoblet under samme omstændigheder?

På forhånd mange tak for svar.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund