Skærme
Fijala 3554
Prisudviklingen
Fra : Koeffe

Dato : 28-10-04 22:52

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=18938 står der at
priserne på fladskærme ville falde i september/oktober i år. Det der de også
gjort.

Men kan det ske at de stiger i pris igen senere?

--
Koeffe

Fra : Anders Lund

Dato : 28-10-04 23:12

Koeffe wrote:

> Men kan det ske at de stiger i pris igen senere?

Selvfølgelig. Jeg mener at RAM priserne var ret langt nede på et
tidspunkt, men så var der jordskælv i Asien et sted, som ødelagde nogle
chip-fabrikker... så steg priserne. Mener det var sådan det skete.

Noget lignende kunne ske for produktionen af bærbare. Eller på en af
tusinde andre måder....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 29-10-04 05:52

Anders Lund wrote:
> Noget lignende kunne ske for produktionen af bærbare. Eller på en af
> tusinde andre måder....

Må ha været træt - jeg mente selvfølgelig fladskærme.. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Koeffe

Dato : 29-10-04 11:19

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> chip-fabrikker... så steg priserne. Mener det var sådan det skete.
>
> Noget lignende kunne ske for produktionen af bærbare. Eller på en af

Jamen kan man forvente at priserne vil stige igen? SKAL jeg købe nu, eller
kan jeg vente til efter jul?

--
Koeffe

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-10-04 12:16

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev
> Jamen kan man forvente at priserne vil stige igen? SKAL jeg købe nu, eller
> kan jeg vente til efter jul?

Der er desværre noget dug på min krystalkugle så det er lidt svært at se
Hvis du har brug for/lyst til den nu, så køb endelig.
Det kan sagtens være du står om 2 måneder og kunne have sparet penge.
Men som andre er inde på er der mange faktorer der kan gøre at det modsatte
er tilfældet: at de er steget til den tid. Svært/umuligt at sige.
--
Peter J

Fra : Anders Lund

Dato : 30-10-04 00:20

Koeffe wrote:
> Jamen kan man forvente at priserne vil stige igen? SKAL jeg købe nu, eller
> kan jeg vente til efter jul?

Hvis jeg viste det, ville jeg nok have gang i aktiehandle! :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Palle

Dato : 29-10-04 00:11

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> gjort.
>
> Men kan det ske at de stiger i pris igen senere?

Ja.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 29-10-04 07:50

On Thu, 28 Oct 2004 23:51:37 +0200, "Koeffe"
<kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote:

> [...]
>gjort.
>
>Men kan det ske at de stiger i pris igen senere?

Taiwan sælger med prissætning låst til us-dollars. Dollaren er ret
lav, hvilket vi scorer på.

Jooh, man må nok forvente, at priserne falder i et år eller mere. Dog
især på LCD TV.

Tendensen går imod bedre skærme. 19". Eller man er smart at købe en
20" Dell med 1600x1200, - den er jo også perfekt ved 800x600 (spil).

mvh

John

Fra : kk

Dato : 30-10-04 09:00

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in message
> [...]
> også
> gjort.
>
> Men kan det ske at de stiger i pris igen senere?

Så vidt jeg husker, er der ikke noget computer-hardware der endnu har
været i stand til at kunne fastholde en "genstigning" over ret lang tid.
Min krystalkugle påstår at TFT-skærme ret snart vil være på CRT-skærmes
nuværende prisniveau. Der er imidlertid ikke tale om kold beregning fra
min side, kun alm. erfaring.
mvh
kk