Skærme
Fijala 3554
Tjekke for pixelfejl
Fra : Martin Helbo

Dato : 25-10-04 17:14

Der er en del snakken om at tjekke sin fladskærm for pixelfejl, men hvordan
gør man?
Kan man få et program, en smart dims, eller skal man sidde med en lup og
tjekke skærmen?

Har en dell 2001 fp på vej, så jeg vil gerne lige tjekke den er perfekt.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-10-04 17:23

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tjekke skærmen?
>
> Har en dell 2001 fp på vej, så jeg vil gerne lige tjekke den er perfekt.

Hej Martin
Hvis du kan finde det gamle Aida32 og ikke afløseren Everest så har Aida
under plugin en serie gode ting til monitortest Kan evt. maile den
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : kenzo

Dato : 25-10-04 17:33

Hej Paul
kan du sende den til mig på vedikke@tele2adsl.dk ?
På forhånd tak

Fra : LCO

Dato : 25-10-04 17:57

Martin Helbo stillede et spørgsmål, som er stillet mange gange før!
> [...]
> hvordan
> gør man?
> Kan man få et program, en smart dims, eller skal man sidde med en lup og

Nokia har lavet et lille program som du kan bruge:
http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html
Mvh.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-10-04 18:04

LCO wrote:

> Nokia har lavet et lille program som du kan bruge:
> http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html

Men man skal stadig manuelt kigge skærmen igennem for fejl...

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : LCO

Dato : 25-10-04 18:37

Anders Lund skrev i en meddelelse

> Men man skal stadig manuelt kigge skærmen igennem for fejl...

Ja, har ikke hørt om et program, som kan gøre dette automatisk!
I givet fald ville det jo kunne frasortere defekte paneler før det kommer ud
til brugerne, og uden der skal sidde en person og stirre ind i skærmen under
testen!
Mvh.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-10-04 20:10

LCO wrote:

> Ja, har ikke hørt om et program, som kan gøre dette automatisk!

Nej, men det var også mere for at fortælle Martin Helbo at det ikke
forgår automatisk.... det er altså stirre metoden der skal bruges.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 25-10-04 18:07

"LCO" <lco@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev i en meddelelse news:417d306b$0$282

> Nokia har lavet et lille program som du kan bruge:
> http://www.construnet.hu/nokia/Monitors/TEST/monitor_test.html

Tak for linksene, har hentet dem begge to.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk