Skærme
Fijala 3554
LG - L1910S
Fra : Joe Sandøe

Dato : 24-10-04 21:54

Jeg har netop købt en skærm fra LG af mærket L1910S, og er blevet chokeret
over hvor meget den lagger (som når musen er sat på "markørspor"), når bare
jeg spiller et gammelt spil som "Morrowind". Når man ser film på den opstår
der desuden et slør på grund af den langsomme opdatering. Er der nogen der
kan fortælle om disse store forsinkelser er standard på denne skærm, eller
om jeg skal henvende mig til forhandleren. Er der evt. noget man kan gøre
(jeg har endnu ikke installeret softwaret til skærmen). På forhånd tak for
hjælpen.

Mikkel

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 25-10-04 07:57

On Sun, 24 Oct 2004 22:54:15 +0200, "Joe Sandøe" <joe@FJERNDETTEtv.dk>
wrote:

> [...]
>(jeg har endnu ikke installeret softwaret til skærmen). På forhånd tak for

1910s har en responstid på 25 msec.
1915s har en responstid på 12 msec.

Kan du ikke bruge fortrydelsesret ved køb på internet ?

Men 1910S har jo s-ips panel, som skulle være godt.

1915 har TN display.

Jeg ved altså ikke rigtigt. Jeg har ikke set de pågældende skærme, så

Nogle har altså været begejstrede for 1910s som spillerskærm. Kan du
have fået en ældre serie fra lager fra før s-ips ? der var en masse
ballade ved årsskiftet, - datablade sagde s-ips for skærmen, men
praksis var noget andet.

mvh

John

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 25-10-04 09:09

F.eks. i forum på www.tweak.dk

har der været begejstret omtale af LG 1910s. Det er du måske bekendt
med ?

Spørg dem eventuelt igen i overclocker gruppen, - jeg tror, spillerne
mest findes der.

mvh

John

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 25-10-04 23:13

Hej har også den model
og har ingen problemer
spiller doom3 dvdfilm
og alt kører perfekt
jeg er ligeglad om den kun har 25ms
det betyder ikke en skid
da den har s.ipspanel
enten er skærmen defekt eller din komputer har fejl
kender flere der har den skærm alle er glade for den

Fra : Joe Sandøe

Dato : 26-10-04 16:53

Tak for besvarelserne indtil nu.
Det kunne da være dejligt hvis det der s.ips panel kunne hjælpe på det...
men hvad er det, og hvor leder jeg efter det?
Mikkel

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 27-10-04 08:08

On Tue, 26 Oct 2004 17:52:55 +0200, "Joe Sandøe" <joe@FJERNDETTEtv.dk>
wrote:

>Tak for besvarelserne indtil nu.
>Det kunne da være dejligt hvis det der s.ips panel kunne hjælpe på det...
>men hvad er det, og hvor leder jeg efter det?

Det har du vist misforstået.

S-ips panel er det LCD-TFT panel der er indeni din skærm. Eller også
er det TN-panel, eller noget andet.

Det er skam ikke noget add-on. Det er et spørgsmål om, hvilke
komponenter din skærm indeholder.

Som sagt så skulle din skærm være med s-ips panel. Med mindre den
stammer fra en ældre serie, der er over 3/4 år gammel. Som jeg har
nævnt tidligere.

Andre er, som de skriver, begejstrede for denne skærm. Især til spil.

mvh

John